Het "elektronisch" kleine vragen topic
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Berichten: 6873
- Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
Normaal gesproken hoor je daar inderdaad of of te maken > of stroom voor dimlicht of stroom voor grootlicht.
Dit word normaal geschakeld via de stuurschakelaar. Zit er overigens wel een (aangesloten)stuurschakelaar op?
Dit word normaal geschakeld via de stuurschakelaar. Zit er overigens wel een (aangesloten)stuurschakelaar op?
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
- DaanH
- Derbi fan
- Berichten: 61
- Lid geworden op: ma 31 aug 2020, 22:45
- Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme 2015 -Sold
Derbi DRD Pro 2016 - Locatie: Genemuiden
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
Dag heren vraagje,
Ik heb een koso tellertje gekocht alleen ik sluit hem aan op rode draad van de kabelboom alleen hij blijft gewoon aanstaan als het contact uit is hoe kan da?
Ik heb een koso tellertje gekocht alleen ik sluit hem aan op rode draad van de kabelboom alleen hij blijft gewoon aanstaan als het contact uit is hoe kan da?
Remmen is angst, Gang is alles!
- Davie04
- Schakelrijder
- Berichten: 131
- Lid geworden op: ma 20 apr 2020, 00:08
- Vervoersmiddel: '08 Derbi DRD Racing #85 Rood
- Locatie: Heerhugowaard
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
Rood is volgensmij de draad rechtstreeks vanaf je accu, zonder enige schakelaar ertussen. Gaat volgensmij naar je contact en je knipperlicht schakelaar of relais.
Elke idioot word loodgieter, net zoals ik.
42 schreef:Voodoo doctor inhuren.
Hebben we wat haar van em ?
Voodoo em helemaal de moeder.
- DaanH
- Derbi fan
- Berichten: 61
- Lid geworden op: ma 31 aug 2020, 22:45
- Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme 2015 -Sold
Derbi DRD Pro 2016 - Locatie: Genemuiden
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
Ik heb de draad naar mijn km teller gw halverwege doorgeknipt en volgens draadschema is rood gw de 12v voor de display
Remmen is angst, Gang is alles!
- Davie04
- Schakelrijder
- Berichten: 131
- Lid geworden op: ma 20 apr 2020, 00:08
- Vervoersmiddel: '08 Derbi DRD Racing #85 Rood
- Locatie: Heerhugowaard
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
Ja je hebt volledig rood en rood/zwart combi. Heb zelf het idee alsof vol rood constante spanning is (12v) richting je contact, en de rood/zwart de spanning (+) is vanaf je contact. Dus ik gok dat je m hebt aangesloten op de volle rode draad rechtstreeks op je accu.DaanH schreef:Ik heb de draad naar mijn km teller gw halverwege doorgeknipt en volgens draadschema is rood gw de 12v voor de display
Elke idioot word loodgieter, net zoals ik.
42 schreef:Voodoo doctor inhuren.
Hebben we wat haar van em ?
Voodoo em helemaal de moeder.
- Davie04
- Schakelrijder
- Berichten: 131
- Lid geworden op: ma 20 apr 2020, 00:08
- Vervoersmiddel: '08 Derbi DRD Racing #85 Rood
- Locatie: Heerhugowaard
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
Nou heb ik zelf ook nog een dingetje, ik heb een killswitch en el-start. Nou werkte de killswitch vanaf het begin al niet, boeide me vrij weinig (geen zin in zoeken). Nou had laatst een grapjas beide kabels van de el-start doorgeknipt toen men brommer op school stond. Die heb ik net weer aan elkaar gesoldeerd. Nu kwam ik er achter dat de kabels van de killswitch er ook los naast hingen, weet niet of die ook zijn doorgeknipt of dat die nooit aangesloten zijn geweest. Na een kwartiertje zoeken heb ik nogsteeds geen plek gevonden waar ik denk dat deze draden op horen te zitten. T is een zwarte en groene draad, heb eventueel wat foto's van de hele zooi. Als iemand mij kan vertellen waar die killswitch aan vast zit zou dat misschien kunnen helpen.
Elke idioot word loodgieter, net zoals ik.
42 schreef:Voodoo doctor inhuren.
Hebben we wat haar van em ?
Voodoo em helemaal de moeder.
-
Brommert_01
- Pro tuner
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
- Locatie: Emst
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
ik had het wel geweten, die hufter opgezocht en ik mekaar geschopt, de eikel..... maar als je killswitch het niet deed ga ik er vanuit dat ze nooit aangesloten zijn geweest toch? anders kan je hem toch niet uit zetten? of heb je er niet meer mee gereden?
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 4304
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
Helaas hangen ze er zelden een kaartje bij met naam en adres.Brommert_01 schreef:ik had het wel geweten, die hufter opgezocht en ik mekaar geschopt, de eikel.....
Maar een laffe en misselijke streek ja.
Bij deze ook genomineerd voor een pop-speld behandeling.
- DaanH
- Derbi fan
- Berichten: 61
- Lid geworden op: ma 31 aug 2020, 22:45
- Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme 2015 -Sold
Derbi DRD Pro 2016 - Locatie: Genemuiden
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
Dus als ik m op de rood zwarte zet zou het moeten werken met mn contact? En wat een lul trouwens beetje kabels doorknippen
Remmen is angst, Gang is alles!
- Davie04
- Schakelrijder
- Berichten: 131
- Lid geworden op: ma 20 apr 2020, 00:08
- Vervoersmiddel: '08 Derbi DRD Racing #85 Rood
- Locatie: Heerhugowaard
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
Geen zorgen, de tyfushond is gepakt. Hij had er even niet bij nagedacht dat er camera's op school hangen ivm nodige diefstal van veppies en zippies.
Elke idioot word loodgieter, net zoals ik.
42 schreef:Voodoo doctor inhuren.
Hebben we wat haar van em ?
Voodoo em helemaal de moeder.
- Davie04
- Schakelrijder
- Berichten: 131
- Lid geworden op: ma 20 apr 2020, 00:08
- Vervoersmiddel: '08 Derbi DRD Racing #85 Rood
- Locatie: Heerhugowaard
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
Gewoon uitzetten met het contact, heeft t prima gedaan. Nou dat ik die kabels zag heeft t mijn interesse wel gewekt, ik ga er idd ook vanuit dat die dus sinds ik hem heb nooit aangesloten hebben gezeten. Maar waar ze op horen is bij mij nog steeds een raadsel...Brommert_01 schreef:maar als je killswitch het niet deed ga ik er vanuit dat ze nooit aangesloten zijn geweest toch? anders kan je hem toch niet uit zetten? of heb je er niet meer mee gereden?
Elke idioot word loodgieter, net zoals ik.
42 schreef:Voodoo doctor inhuren.
Hebben we wat haar van em ?
Voodoo em helemaal de moeder.
- Davie04
- Schakelrijder
- Berichten: 131
- Lid geworden op: ma 20 apr 2020, 00:08
- Vervoersmiddel: '08 Derbi DRD Racing #85 Rood
- Locatie: Heerhugowaard
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
Als ik het bedradingsschema en mijn kabelboom mag geloven wel ja...DaanH schreef:Dus als ik m op de rood zwarte zet zou het moeten werken met mn contact?
Elke idioot word loodgieter, net zoals ik.
42 schreef:Voodoo doctor inhuren.
Hebben we wat haar van em ?
Voodoo em helemaal de moeder.
- 42
- Pro tuner
- Berichten: 4304
- Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 01:14
- Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht ) - Gallery: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=24459
Project: https://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=25612 - Locatie: Zeeland
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
Mooi.
Kans op schadevergoeding ?
Geen idee qua killswitch trouwens, bij mij zet ik em uit door contactslot terug te draaien.
Kans op schadevergoeding ?
Geen idee qua killswitch trouwens, bij mij zet ik em uit door contactslot terug te draaien.
- Davie04
- Schakelrijder
- Berichten: 131
- Lid geworden op: ma 20 apr 2020, 00:08
- Vervoersmiddel: '08 Derbi DRD Racing #85 Rood
- Locatie: Heerhugowaard
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
Hij had z'n excuses aangeboden, neem daar genoege mee. Had van de rector gehoord dat die zelfde nozem nog wel eens banden van fietsen laat leeglopen. Tis een leeghoofd en heb wel medelijden met m
Elke idioot word loodgieter, net zoals ik.
42 schreef:Voodoo doctor inhuren.
Hebben we wat haar van em ?
Voodoo em helemaal de moeder.
- DaanH
- Derbi fan
- Berichten: 61
- Lid geworden op: ma 31 aug 2020, 22:45
- Vervoersmiddel: Derbi senda Xtreme 2015 -Sold
Derbi DRD Pro 2016 - Locatie: Genemuiden
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
dag heren de nieuwe drd is er maar heb al een aantal mankementen ontdenkt meeste is nu verholpen maar hij geeft nu constant aan dat de tank leeg is waar kan dit aan liggen? tis wel een beunhaas geweest want achterlicht zat ook al half met kabelschoentjes vast als ik mn stuur draaide ging die gewoon uit omdat de kabel te kort was
Remmen is angst, Gang is alles!
-
Brommert_01
- Pro tuner
- Berichten: 1258
- Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
- Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
- Locatie: Emst
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
Vlotter vast denk ik, echt een kut systeem, heb ik ook al eens gehad.
-
Mees.Derbi
- Banden plakker
- Berichten: 6
- Lid geworden op: vr 15 okt 2021, 23:35
- Vervoersmiddel: Derbi gpr
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
Kan ik zomaar led lampen in mijn derbi gpr doen, want ik zie heel weinig met die halogenen en vind het ook mooier. Wat raden jullie aan en zou je misschien linkje willen achterlaten?
Mees
Mees
-
Erwin P
- Pro tuner
- Berichten: 789
- Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
- Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS - Locatie: Lemelerveld
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
Led wordt wel heel warm. Iets met een ventilator en de juiste omvormer kopen dus. Kost wel ergens rond de 80 euro (of meer) per lamp.
-
Jarnick Korpershoek
- Banden plakker
- Berichten: 3
- Lid geworden op: vr 11 mar 2022, 15:07
- Vervoersmiddel: Derbi senda
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
Hallo,
Ik heb een klein probleempje met mijn derbi kilometerteller.
Als ik gewoon op topsnelheid rijdt geeft mijn teller aan dat ik 28 rijdt, terwijl het in werkelijk heid harder is.
Enig idee hoe ik dit kan oplossen!
Ik hoor het graag
Ik heb een klein probleempje met mijn derbi kilometerteller.
Als ik gewoon op topsnelheid rijdt geeft mijn teller aan dat ik 28 rijdt, terwijl het in werkelijk heid harder is.
Enig idee hoe ik dit kan oplossen!
Ik hoor het graag
-
Erwin P
- Pro tuner
- Berichten: 789
- Lid geworden op: vr 28 okt 2011, 12:53
- Vervoersmiddel: Aprilia RX
KTM 990 Adventure
Beta RR 250 2X
Aprilia RS 50
Suzuki Intruder 800
Zero DS - Locatie: Lemelerveld
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
Wijkt hij overal ongeveer even veel af naar verhouding? Dus is halve snelheid 14 km/h?
En had je dit probleem al of is het plotseling ontstaan?
En had je dit probleem al of is het plotseling ontstaan?