Dan denk ik dat het de instelling van de teller is.
Kan het zijn dat de teller van een enduro (21' 18' wielenset) komt en nu op een SM (17' 17' wielenset) zit? Al zou dat maar ca 22% afwijking geven.
Ik ken de bediening niet uit m'n hoofd, maar van jouw bouwjaar zal een manual zijn, daar staat keurig in hoe je de wielmaat kunt instellen. Meestal moet je de omtrek van het wiel in mm's ingeven. Als iemand als een halve gare op je dashboard heeft zitten toetsen kan het prima zijn dat er een hele kleine wielmaat in staat.
Ik weet dat bij de Rieju MRT ook het aantal bouten van de achterremschijf geteld wordt (daar zit bij de MRT de opnemer). Dat aantal moet je waarschijnlijk ook instellen dus.
Als dit probleem pas later ontstaan is (bijvoorbeeld na het een keer loshalen van de achterremschijf) kan het prima zijn dat hij de boutjes niet goed ziet.
ik heb een probleempje. Na het herbouwen van mijn derbi drd racing 2008 wil mijn bougie niet vonken. Alles wat ik denk dat goed moet zijn heb ik getest en gemeten en blijkt goed te zijn. Iemand tips? Owja sinds de rebuild zit er ook in nieuwe kabelboom.
Deze dingen heb ik gecheckt:
accu - pool goed geaard
spanningsmeter geaard
blok geaard
top performance cdi geaard
Erwin P schreef: ↑za 12 mar 2022, 18:48
Dan denk ik dat het de instelling van de teller is.
Kan het zijn dat de teller van een enduro (21' 18' wielenset) komt en nu op een SM (17' 17' wielenset) zit? Al zou dat maar ca 22% afwijking geven.
Ik ken de bediening niet uit m'n hoofd, maar van jouw bouwjaar zal een manual zijn, daar staat keurig in hoe je de wielmaat kunt instellen. Meestal moet je de omtrek van het wiel in mm's ingeven. Als iemand als een halve gare op je dashboard heeft zitten toetsen kan het prima zijn dat er een hele kleine wielmaat in staat.
Ik weet dat bij de Rieju MRT ook het aantal bouten van de achterremschijf geteld wordt (daar zit bij de MRT de opnemer). Dat aantal moet je waarschijnlijk ook instellen dus.
Als dit probleem pas later ontstaan is (bijvoorbeeld na het een keer loshalen van de achterremschijf) kan het prima zijn dat hij de boutjes niet goed ziet.
Ja dat kan idd zo zijn, maar heb je enig idee hoe ik aan zo'n manual kan komen want ik kan niks vinden.
Erwin P schreef: ↑za 12 mar 2022, 18:48
Dan denk ik dat het de instelling van de teller is.
Kan het zijn dat de teller van een enduro (21' 18' wielenset) komt en nu op een SM (17' 17' wielenset) zit? Al zou dat maar ca 22% afwijking geven.
Ik ken de bediening niet uit m'n hoofd, maar van jouw bouwjaar zal een manual zijn, daar staat keurig in hoe je de wielmaat kunt instellen. Meestal moet je de omtrek van het wiel in mm's ingeven. Als iemand als een halve gare op je dashboard heeft zitten toetsen kan het prima zijn dat er een hele kleine wielmaat in staat.
Ik weet dat bij de Rieju MRT ook het aantal bouten van de achterremschijf geteld wordt (daar zit bij de MRT de opnemer). Dat aantal moet je waarschijnlijk ook instellen dus.
Als dit probleem pas later ontstaan is (bijvoorbeeld na het een keer loshalen van de achterremschijf) kan het prima zijn dat hij de boutjes niet goed ziet.
Ja dat kan idd zo zijn, maar heb je enig idee hoe ik aan zo'n manual kan komen want ik kan niks vinden.
Mvg,
Jarnick
Googlen!
Manual, service manual dat soort zoektermen. Bouwjaar enz vermelden helpt ook heel veel. Derbi is nogal algemeen met de namen en er zijn nogal wat uitvoeringen.
ik heb 3 draden op mijn cdi zitten
een rode
een witte
een vertakte groene, de ene helft komt van stator de andere gaat naar mijn contact waar hij wit rood wordt.
na de contactkant los te hebben gemaakt vonkt hij nog niet
nieuwe cdi van top perf geel en onsteking gekocht en aangesloten. hij vonkt nog steeds niet. bougie doorgemeten, doet het ook nog.
weet iemand hoe je de top perf correct aansluit?
Hoi, Heb hier een vraag gesteld, maar krijg geen antwoorden dus ik nu maar niet verder en niet rijden.
Willen jullie eens kijken naar deze, misschien kan iemand me op weg helpen... Thx. https://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=24&t=26850
Ik heb een derbi senda uit 2008 met een digitale teller, deze werkt niet dus ga ik er een analoge op zetten alleen nu komen die kabel kwa kleur niet overheen dus mijn vraag is weet iemand welke kabels van een nieuwe kabel boom de bruine kabel is op de analoge teller want dan kan ik die aansluiten en heb ik licht.
Bij mijn derbi senda xtreme 80cc malossi
Mijn krukas was afgebroken aan de vliegwiel kant,
Ik heb een nieuwe krukas gemonteerd en heel mijn ontsteking vervangen
Vliegwiel, stator en cdi vervangen
Maar nu vonkt mijn bougie niet meer
Wat is er loos of wat kan er gebeurt zijn
Hallo, kan iemand mij helpen. Ik ben nog best een beginner wat betreft elektra. Ik heb een standaard achterlamp op mijn Derbi drd 2005. Hier komen 3 draden uit, blauw, geel en zwart. Ik neem aan dat zwart de massa is. Maar waar moet ik alle draden aan aansluiten.
Alvast bedankt!