Het ''algemene'' kleine vragen topic

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

In kvs zitten bepaalde stoffen die ervoor zorgen dat het zijn werk doet, hoe langer het kvs erin zit hoe slechter die stoffen worden.
(Daarom altijd minimaal 1x per jaar verversen)

Er zijn verschillende kleuren kvs, dit om te laten zien wat erin zit en wat er dus ook in moet!
De stoffen van 1 soort kvs gaan meestal niet samen met het andere kvs, dit zorgt ervoor dat de kvs slechter wordt.

Ook kan dit gevolgen op de plekken waar de kvs langs loopt denk hierbij aan: KVS slangen,cilinderkop,cilinder en de waterpomp!
Het meest voorkomende is dat de slangen lichtelijk gaan verstoppen, er bouwt zich dan een soort van smurrie op.
(zoals als een slagader die zich dicht krimt)

De rest staat allemaal op google.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Blokje
Tuner
Berichten: 301
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 15:53
Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro
Locatie: Amsterdam

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Blokje »

derbi-ftw schreef:In kvs zitten bepaalde stoffen die ervoor zorgen dat het zijn werk doet, hoe langer het kvs erin zit hoe slechter die stoffen worden.
(Daarom altijd minimaal 1x per jaar verversen)

Er zijn verschillende kleuren kvs, dit om te laten zien wat erin zit en wat er dus ook in moet!
De stoffen van 1 soort kvs gaan meestal niet samen met het andere kvs, dit zorgt ervoor dat de kvs slechter wordt.

Ook kan dit gevolgen op de plekken waar de kvs langs loopt denk hierbij aan: KVS slangen,cilinderkop,cilinder en de waterpomp!
Het meest voorkomende is dat de slangen lichtelijk gaan verstoppen, er bouwt zich dan een soort van smurrie op.
(zoals als een slagader die zich dicht krimt)

De rest staat allemaal op google.
Maar het was allemaal groen, dus zelfde kleur. Maar dat verklaart niet waarom die zo goed koelt, dat m'n cilinder niet warm wordt.. is me echt een raadsel
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Heb je verder ook geen scheurtjes in je cilinder of kop? Of dat je kvs niveau heel licht daalt.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
ThysNibourg
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: ma 21 okt 2013, 18:43
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing, Derbi Senda R Cross Spirit, Yamaha Aerox
Locatie: Zwinderen Drenthe

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door ThysNibourg »

M'n koppelingskabel is geknapt hoe kun je dat makkelijk maken of moet je gewoon een nieuwe kopen
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

ThysNibourg schreef:M'n koppelingskabel is geknapt hoe kun je dat makkelijk maken of moet je gewoon een nieuwe kopen
Het beste is gewoon een nieuwe of andere koppelingskabel erop monteren.
Dingen zijn niet duur en als je de oude gaat maken, zal die zeker weten opnieuw een keer knappen.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Blokje
Tuner
Berichten: 301
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 15:53
Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro
Locatie: Amsterdam

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Blokje »

derbi-ftw schreef:Heb je verder ook geen scheurtjes in je cilinder of kop? Of dat je kvs niveau heel licht daalt.
nee, helemaal niks. Koppakking ook nog goed. De koppelingsdeksel was eraf, dus nalle kvs eruit, toen bijgevuld, gaan rijden. Werdbmn cilinder 120 graden. Dus gelijk gestopt, terug gelopen. Toen bleek er een nippeltje van de carb verstopt te zijn waar de kvs binnenkomt vanaf het reservoir. Toen weer bijgevuld, en toen ging het wel stromen. Sindsdien blijft hij dus koud
Blokje
Tuner
Berichten: 301
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 15:53
Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro
Locatie: Amsterdam

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Blokje »

Heb een schroef in het choke gat (vorige eigenaar gedaan) op zich rijdt de brommer goed, maar rijdt hij altijd met choke aan eigenlijk. Als ik de schroef eruit haal, dan is de choke uit als het ware. Zou de brommer dan berter gaan rijden? Nu krijgt hij eigenlijk de hele tijd meer benzine dan zou moeten. De luchtschroef zou dan ook verder moeten open straan dan 1,5 slag, omdat hij meer benzine krijgt hij ook meer lucht nodig heeft om een goed mengsel te creeren?
Gebruikersavatar
kristof
Pro tuner
Berichten: 749
Lid geworden op: za 14 jul 2012, 20:02
Vervoersmiddel: derbi senda sdr 2002
Locatie: bornem, belgie

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door kristof »

zet de choke gewoon uit en stel opnieuw af
JeroenvR schreef:
Ronnie1997 schreef:heb wel Tune R luchtfilter te koop :D
Zitten daar ook gaten in? :dry:
Riderrobbie
Banden plakker
Berichten: 18
Lid geworden op: wo 12 nov 2014, 21:00
Vervoersmiddel: Derbidrdxtreme2012
Locatie: Zeeland,Waarde

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Riderrobbie »

Hallo allemaal,
Mijn naam is Robbie ikben 16jaar oud,ik zaterdag mijn 1e brommer gekocht .
Vandaag en gisteren ben ik ben ik schakelen aan het leren. Het wegrijden wil wel lukken maar ik schakel steeds fout over, dan hoor je dat hij overtoeren maakt en soms een soort klapje/knal wat kan dit zijn? Ikben echt bang dat ik straks mijn blok kapot rij(is het heel slecht) Ik weet nogniet goed hoe dit forum werkt dus als ik iets fout doe zeg het maar.

Gr robbie
kilian.lion230198
Banden plakker
Berichten: 1
Lid geworden op: do 23 okt 2014, 23:50
Vervoersmiddel: Razzo str

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door kilian.lion230198 »

Hoi heb van een vriend een eurobegrenzer gekregen maar hoe moet ik die juist aansluiten op mijn cdi ik heb het witblauwe kabeltje al geprobeert en dat geeft geen verschil in toeren of snelheid :wall:
Blokje
Tuner
Berichten: 301
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 15:53
Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro
Locatie: Amsterdam

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Blokje »

Riderrobbie schreef:Hallo allemaal,
Mijn naam is Robbie ikben 16jaar oud,ik zaterdag mijn 1e brommer gekocht .
Vandaag en gisteren ben ik ben ik schakelen aan het leren. Het wegrijden wil wel lukken maar ik schakel steeds fout over, dan hoor je dat hij overtoeren maakt en soms een soort klapje/knal wat kan dit zijn? Ikben echt bang dat ik straks mijn blok kapot rij(is het heel slecht) Ik weet nogniet goed hoe dit forum werkt dus als ik iets fout doe zeg het maar.

Gr robbie
Welkom op het derbi-forum. Waar komt die knal vandaan? Uit je blok? Of ketting? Of uitlaat? Schakelt hij voor de rest goed? Dus gaaat het ene beetje soepel met je pookje opschakelen? Ik denk niet dat je je blok zomaar kapot rijd.
Blokje
Tuner
Berichten: 301
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 15:53
Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro
Locatie: Amsterdam

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Blokje »

Kan iemand uitleggen hoe het kan dat als de choke aan staat dat je derbi dan harder klinkt dan wanneer die uit staat? Met harder bedoel ik meer geluidbuit uitlaat en blok.
Ezasta
Beginnende tuner
Berichten: 213
Lid geworden op: di 19 mar 2013, 21:09
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-Race 2008 (Sold)
Derbi Senda SDR 2005 80cc
Derbi DRD Pro 2009 88cc
Locatie: Hoogkarspel

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Ezasta »

Weet iemand toevallig, dat wanneer jezelf op je eigen oprij pad/oprit staat, en de politie komt kijken en graag willen weten of je brommer is opgevoerd door bijvoorbeeld starten oid, of ze dat ook mogen doen?
Dat vroeg ik me zomaar af. Zelf denk ik van niet aangezien het eigen terrein is, maarja, wouten mogen alles duss?
Rikvo
Schakelrijder
Berichten: 170
Lid geworden op: do 27 feb 2014, 21:35
Vervoersmiddel: derbi senda sm x race

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Rikvo »

als ze jou bijvoorbeeld gelazert hebben op de openbare weg dan mogen ze jou gewoon achteraan komen maar als ze jou brommertje zien staan op het erf mogen ze niks omdat ze niet weten of je hem alleen gebruik op eigen terrein of ook de weg mee op ga
Blokje
Tuner
Berichten: 301
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 15:53
Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro
Locatie: Amsterdam

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Blokje »

Weet iemand of dat rode omcirkelde de neutraalschakelaar is? Iets anders zit er niet on de buurt, en het zou daar ergens moeten zitten
Afbeelding
kevrie
Pro tuner
Berichten: 971
Lid geworden op: ma 08 jul 2013, 12:35
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race SM 2007 (verkocht)
Derbi senda drd '04 OT (Verkocht)
Kawasaki KDX 125 '92 (verkocht)
Peugeot fox (wheeliemachine) (Verkocht)
Sparta Happy snor (verkocht)
Suzuki DR 125 SM 2010 (verkocht)
Yamaha XT600 43F (1984)
TM Racing 300 '06
Locatie: wolvega

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door kevrie »

Daar hoort inderdaad een neutraal sensor
D25 schreef:WAJ AJ U CRYING :emo:
Blokje
Tuner
Berichten: 301
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 15:53
Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro
Locatie: Amsterdam

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Blokje »

kevrie schreef:Daar hoort inderdaad een neutraal sensor
dat is hem toch? Hij zit er toch in? M'n teller geeft niks anders aan dan Neutraal xd
noudi93
Schakelrijder
Berichten: 124
Lid geworden op: di 04 mar 2014, 11:04
Vervoersmiddel: rieju smx pro 2005 70cc (verkocht)
yamaha xt600e
Locatie: Denekamp

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door noudi93 »

naar mijn weten hoort er een kabel naar dat schroefje te lopen. De schakelaar kan er wel zitten, maar zonder kabel kan hij niet zoveel.

Zo was het in ieder geval bij mijn am6 blok wel, en volgens mij zijn op dat gebied beide blokken hetzelfde.
Blokje
Tuner
Berichten: 301
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 15:53
Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro
Locatie: Amsterdam

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Blokje »

noudi93 schreef:naar mijn weten hoort er een kabel naar dat schroefje te lopen. De schakelaar kan er wel zitten, maar zonder kabel kan hij niet zoveel.

Zo was het in ieder geval bij mijn am6 blok wel, en volgens mij zijn op dat gebied beide blokken hetzelfde.
hoe kan m'n teller dan NE aangeven? Zou verwachten dat hij het dan niet doet. Kan je hem er zomaar uitdraaien? Of moet je dan een prop er in doen?

Edit: even gekeken op easyparts, en daar zit er geen stekertje aan. Geen idee hoe de elektronica dan werkt, maar een snoertje heeft hij niet. Ik denk dat ik hem eruit moet halen, en dan even schoonmaken dat het dan weer goed is. Ik weet alleen niet of je als je hem eruit haalt, dat dan al je bakolie eruit loopt
Rikvo
Schakelrijder
Berichten: 170
Lid geworden op: do 27 feb 2014, 21:35
Vervoersmiddel: derbi senda sm x race

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Rikvo »

gewoon eventjes op z'n kant leggen zodat het er niet uit kan lopen evt een doek/kleed eronder tegen het beschadigen en dan ff kijken
Plaats reactie