mij werd verteld bij de brommer boer dat de originele cilinder een chromen wand had en dus ook niet gehoond konden worden ( echter pakte hij m wel met de hoon maar zou niet mogen/kunnen volgens hem! )
Ik heb nooit geweten dat de originele cilinder van aluminium was. Maar ik heb dan ook nooit een ori cilinder gehad. Lijkt me niet verstandig om die te laten honen. Wat lichte krasjes kan je misschien wel weghonen met van die fijne kunstof hoonstiften, maar bij wat grovere groeven (vast- en warmlopers) Lijkt een hele nieuwe wand me niet onverstandig.
Nikkel-Chroom legeringen worden nauwelijks nog gebruikt voor cilinderwanden, tegenwoordig zijn de meeste van Nikkel-Siliciumcarbide (Nikasil), Voornamelijk door het lage wrijvingscoëfficiënt; Minder frictie is minder warmte en meer vermogen. Daar komt bij dat het harder (slijtvaster) is dan chroom legeringen.
Heeft iemand verstand van de wetgeving betreft het afdekken van een motor op een aanhanger? Ik ga morgen namelijk motor ophalen in de randstad, deze zetten we ofc vast met spanbanden, maar officieel moet lading ook bedekt zijn met een netje. Is een motor hiervoor uitzondering of word ik straks gewoon finaal genaaid?
ebervanroij schreef:Alleen bij dingen die losliggen en eraf kunnen vliegen, zoals zand, stenen, takken, meubilair en dat soort dingen. Het mag er eigenlijk gewoon niet af kunnen gaan bij normaal rijgedrag.
Hi ik heb men blok onder men derbi onderuit gedaan omdat ik men frame een ander kleurtje heb gegeve maar nu stak ik men blok terug en nu start hij niet meer ? iemand tips wat ik kan doen ?
het blok is er lopend onderuit gegaan ?
Ja die 2 moete nog goed staan valse lucht kan ik ook niet teste want krijg hem niet gestart ik heb hem 1 keer aan gekrege door te lope maar als ik onder 5-7 k toeren kwam viel hij terug dood .
Kunnen jullie me vertellen waar de goud kleurige aansluiting op mn spruit stuk voor is?
Ik dacht aan vacuüm voor de benzine ? Maar de benzine slang is veel dikker dan de aansluiting.