Het ''algemene'' kleine vragen topic

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
wouter..
Tuner
Berichten: 363
Lid geworden op: do 06 feb 2014, 13:35
Vervoersmiddel: drd#85 Airsal Xtrem 88
Drd#85 project in opbouw
Locatie: Ederveen

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door wouter.. »

Rikvo schreef:hallo,

bij een los blok heb ik de koppelingsplaten vervangen (nog geen motorolie ingedaan) en de cilinder eraf gehaald, maar als ik nu de kruk as rond wil draaien gaat dat best zwaar als hij bij het onderste dode punt komt en als hij boven aan is dan gaat het weer makkelijker weet iemand hoe dit kan komen??

BVD.
Rik
Met of zonder cilinder?
Blok revisie en Tuning, Staal en RVS lassen
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php ... 77#p290163
Rikvo
Schakelrijder
Berichten: 170
Lid geworden op: do 27 feb 2014, 21:35
Vervoersmiddel: derbi senda sm x race

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Rikvo »

zonder cilinder met de zuiger anders had hij natuurlijk compressie als hij bovenin zat maar nu heeft hij het juist onderin
gprrijder
Pro tuner
Berichten: 701
Lid geworden op: do 03 jan 2013, 21:37
Vervoersmiddel: derbi gpr racing 2009
Cagiva mito evo 125
Derbi drd racing
Derbi senda sm xtreme
Derbi Senda 2003 (SOLD)
Aixam 400 luxe
solex 3800
Kawasaki KDX 125 A
spartamet (sold)
de fiets!!!
Locatie: lelystad

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door gprrijder »

JoostvanK schreef:Ik wil dit blok kopen maar zoals jullie op de foto's zien is het draad vernaggeld aan de koppelingszijde:
Nog voor de duidelijkheid hier kunnen de boutjes dus niet in:

Afbeelding

Nu is mijn vraag dus:
Zijn de overige punten voldoende om het koppelingsdeksel goed vast te kunnen zetten?
Oplossing om het weer te fixen zie ik niet zo snel. Mischien iemand?

Ik kan dit blok trouwens goedkoop krijgen en er zit een 5-plaats koppeling in met een RHQ krukas dus ik zou dit blok graag willen hebben voor opt circuit en dergelijke.
Ik heb een blok gehad waar die twee bouten die bij jou er niet in kunnen waren afgebroken in het blok (IK) heb er geen last van gehad maar het hoort natuurlijk niet en ik heb er na 2 weken iets aan gedaan.
GARAGE OPRUIMING http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=61&t=14356" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
JoostvanK
Beginnende tuner
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 26 aug 2013, 22:28
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme sm '05

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door JoostvanK »

Ik heb een blok gehad waar die twee bouten die bij jou er niet in kunnen waren afgebroken in het blok (IK) heb er geen last van gehad maar het hoort natuurlijk niet en ik heb er na 2 weken iets aan gedaan.
Oke bedankt, ik heb het blok toch maar niet gekocht want het leek me toch wat riskant aangezien ik ook geen mogelijkheid zie om het te maken.

Heb nu een ander blokje gekocht met een Hebo krukas. Ik kan er zelf niet echt veel informatie over vinden.
Heeft iemand ervaring met deze krukas?

Bij voorbaat dank.
harmenb
Beginnende Derbi fan
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 09 okt 2013, 21:21
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-race 2008

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door harmenb »

He iedereen ff een vraagje, mijn brommer heeft een top van 75 en altijd wanneer ik in de buurt kom van 70 en hoge touren begin te maken maakt me blok altijd een beetje licht schrapend geluid, wat ik dan door/ tussen het nomrale geluid hoor. Weet iemand of dit erg is/normaal me blok heeft 12l km gelopen.

harmen
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Hebo krukas is rotzooi lol.

''Hebo'' wordt ook haast niet genoemd omdat het niet veel is (behalve de cilinders dan)
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
JoostvanK
Beginnende tuner
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 26 aug 2013, 22:28
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme sm '05

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door JoostvanK »

Oke dat word dan dus op zoek naar een andere.
Wat is er precies rotzooi aan dan kun je dat uitleggen ?
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Vergeleken met een Malossi/Rito/Bidalot krukas vindt ik de Hebo zwaar tegenvallen.
(mijn ervaring dan)
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
noomii
Beginnende Derbi fan
Berichten: 26
Lid geworden op: do 06 feb 2014, 15:11
Vervoersmiddel: Derbi DRD Xtreme
Locatie: Enschede

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door noomii »

Weet iemand of een prolink achterburg plug and play op een DRD Xtreme 2012??
Gebruikersavatar
pizzabezorger
Pro tuner
Berichten: 664
Lid geworden op: di 03 sep 2013, 17:51
Vervoersmiddel: Yamaha Neos
Derbi Sdr 03
Derbi Gp1 Racing
Derbi senda X-treme 05
Derbi Drd limited 08
Piaggio zip snor
Ktm exc 250
Derbi drd racing 07
Gilera Runner 172CC full malossi (motorkenteken)
Derbi DRD Racing 08 (project)
Locatie: Wahed raceauto

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door pizzabezorger »

noomii schreef:Weet iemand of een prolink achterburg plug and play op een DRD Xtreme 2012??



nee,
Afbeelding
gprrijder
Pro tuner
Berichten: 701
Lid geworden op: do 03 jan 2013, 21:37
Vervoersmiddel: derbi gpr racing 2009
Cagiva mito evo 125
Derbi drd racing
Derbi senda sm xtreme
Derbi Senda 2003 (SOLD)
Aixam 400 luxe
solex 3800
Kawasaki KDX 125 A
spartamet (sold)
de fiets!!!
Locatie: lelystad

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door gprrijder »

noomii schreef:Weet iemand of een prolink achterburg plug and play op een DRD Xtreme 2012??
ja , je kan de brug omdraaien dat je gewoon je eigen veer houd wel moet je een andere remklauw hebben en busjes draaien omdat een drd dikkere assen heeft dus valt wel mee
GARAGE OPRUIMING http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=61&t=14356" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Gebruikersavatar
rocherbmx
Tuner
Berichten: 472
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 08:37
Vervoersmiddel: derbi drd racing 2009
rad style oma fiets
Locatie: Emmeloord

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door rocherbmx »

weet iemand hoe je die 2 boutjes van je inlaat los kan krijgen, het is zo'n torx achtig boutje met een puntje in het midden
midje
Roelah
Tuner
Berichten: 320
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 23:29
Vervoersmiddel: Derbi senda X-Race '07 (sold)
Derbi senda drd pro 2005 (sold)
Yamaha yzf 250 2009 (sold)
Honda ft500 '83
Locatie: Heeze

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Roelah »

foto?
MikeR
Pro tuner
Berichten: 768
Lid geworden op: ma 22 jul 2013, 13:28
Vervoersmiddel: XRace SM 07
DRD Limited 07 Pata Negra project
Locatie: Barneveld

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door MikeR »

Met een torxsleutel?
Gestopt met Zandstralen :haai:

Afbeelding
wouter..
Tuner
Berichten: 363
Lid geworden op: do 06 feb 2014, 13:35
Vervoersmiddel: drd#85 Airsal Xtrem 88
Drd#85 project in opbouw
Locatie: Ederveen

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door wouter.. »

Zijn speciale bitjes voor waar dat puntje ook in past. anders een sleufje erin slijpen en met een platkop schroevendraaier loshalen of een griptang erop
Blok revisie en Tuning, Staal en RVS lassen
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php ... 77#p290163
Joram
Pro tuner
Berichten: 3671
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)
Locatie: Almelo

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Joram »

Je kan het puntje kapot tikken met een drevel, dan gewone torx erin.

Ik heb keer zo'n setje gekocht waar al die speciale bitjes in zaten, kost geen drol en dan kun je het zo loshalen.
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
Gebruikersavatar
DerbiSendaWouter
Pro tuner
Berichten: 853
Lid geworden op: za 18 mei 2013, 22:44
Vervoersmiddel: Derbi Evo Limited Edition
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door DerbiSendaWouter »

Wat denken jullie qua sproeier ? Alles origineel ( wel ontgrenst ) en een SCR Corse Chrome onderlangs.
Loopt perfect, start altijd met 1 kick of een simpele klik op de elektrische start. Houdt alleen in in z'n 1 soms, trekt voor de rest in alle versnellingen als een beest. Na lange stukken rijden als ik dan na een stop weg wil rijden blijft hij in z'n 1 laag in de toeren hangen voor 7 seconden en vliegt dan de powerband in. Iemand een idee hoe dit kan ?
Hij loopt ook na lange stukken nog perfect stationair.

Heb toen ik de originele uitlaat eraf gehaald heb er geen andere sproeier in gedaan, omdat hij perfect loopt ? ( Behalve dan in z'n 1 ). Hij houdt op z'n top voor mijn gevoel absoluut niet in.

Misschien toch een maatje groter in sproeier? Liep met originele uitlaat slechter dan met de Corse, dus zat al een te grote sproeier in.
Always Strive And Prosper
Joram
Pro tuner
Berichten: 3671
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)
Locatie: Almelo

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Joram »

Doe maar eens, dat ie in hogere versnellingen wel goed loopt komt door weerstand, in z'n 1 zit je heel kort vertand en komt het op de afstelling veel meer aan..
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
gprrijder
Pro tuner
Berichten: 701
Lid geworden op: do 03 jan 2013, 21:37
Vervoersmiddel: derbi gpr racing 2009
Cagiva mito evo 125
Derbi drd racing
Derbi senda sm xtreme
Derbi Senda 2003 (SOLD)
Aixam 400 luxe
solex 3800
Kawasaki KDX 125 A
spartamet (sold)
de fiets!!!
Locatie: lelystad

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door gprrijder »

DerbiSendaWouter schreef:Wat denken jullie qua sproeier ? Alles origineel ( wel ontgrenst ) en een SCR Corse Chrome onderlangs.
Loopt perfect, start altijd met 1 kick of een simpele klik op de elektrische start. Houdt alleen in in z'n 1 soms, trekt voor de rest in alle versnellingen als een beest. Na lange stukken rijden als ik dan na een stop weg wil rijden blijft hij in z'n 1 laag in de toeren hangen voor 7 seconden en vliegt dan de powerband in. Iemand een idee hoe dit kan ?
Hij loopt ook na lange stukken nog perfect stationair.

Heb toen ik de originele uitlaat eraf gehaald heb er geen andere sproeier in gedaan, omdat hij perfect loopt ? ( Behalve dan in z'n 1 ). Hij houdt op z'n top voor mijn gevoel absoluut niet in.

Misschien toch een maatje groter in sproeier? Liep met originele uitlaat slechter dan met de Corse, dus zat al een te grote sproeier in.
welke maat zit er nu in origineel is dat rond de 70 en dat zou voor een scr te klein zijn?
GARAGE OPRUIMING http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=61&t=14356" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Gebruikersavatar
DerbiSendaWouter
Pro tuner
Berichten: 853
Lid geworden op: za 18 mei 2013, 22:44
Vervoersmiddel: Derbi Evo Limited Edition
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door DerbiSendaWouter »

Heeft eerder een R2 onder gelegen, denk niet dat ie afgesteld is toen origineel erop kwam.
Bougie was pikzwart en startte moeilijk. Ik kijk morgen even welk sproeiertje er nu in zit.
Rare is dat hij vrijwel perfect loopt, afgezien van de eerste versnelling.
Always Strive And Prosper
Plaats reactie