Het ''algemene'' kleine vragen topic

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Bveldhuizen82
Schakelrijder
Berichten: 128
Lid geworden op: di 22 apr 2014, 13:29
Vervoersmiddel: Derbi senda drd racing 2008
Locatie: Veenendaal

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Bveldhuizen82 »

ik snap nu alles behalve 1 ding. wat moet ik met de 2 slangetjes die naas elkaar op de carb zitten? 1 gaat naar de cilinderkop. andere gaat naar n leiding net onder het kvs tankje :?:
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Als ik mij niet vergis is dat voor de carburateur verwarming.
(Is niet echt nodig, maar zit er officieel wel op)
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Bveldhuizen82
Schakelrijder
Berichten: 128
Lid geworden op: di 22 apr 2014, 13:29
Vervoersmiddel: Derbi senda drd racing 2008
Locatie: Veenendaal

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Bveldhuizen82 »

Dus die 2 slangetjes gewoon afsluiten? Kan er dan niks fout gaan of?
Joram
Pro tuner
Berichten: 3671
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)
Locatie: Almelo

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Joram »

Nee.
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
Jellepeute
Schakelrijder
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:37
Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Jellepeute »

Er lekt olie langs het tuutje in mijn olietank. (waar het olieslangetje aan zit die naar de oliepomp gaat.)
heeft iemand tips om het dicht te maken ? ik heb kit al geprobeerd maar dat werkt niet geweldig.
Bveldhuizen82
Schakelrijder
Berichten: 128
Lid geworden op: di 22 apr 2014, 13:29
Vervoersmiddel: Derbi senda drd racing 2008
Locatie: Veenendaal

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Bveldhuizen82 »

ff n nieuw slangetje kopen of/en ff een slangklem of trekbandje er omheen trekken zodat het goed om de nippel sluit
Bveldhuizen82
Schakelrijder
Berichten: 128
Lid geworden op: di 22 apr 2014, 13:29
Vervoersmiddel: Derbi senda drd racing 2008
Locatie: Veenendaal

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Bveldhuizen82 »

welke sproeier heb in ongeveer nodig op mn std ontgrensde derbi met 21 mm carb en twinair?
en welke sproeier heb ik ongeveer nodig op mn mhr80 21 mm carb met twinair en ori uitlaat?
Joram
Pro tuner
Berichten: 3671
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)
Locatie: Almelo

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Joram »

90-110 zoiets.
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
Blokje
Tuner
Berichten: 301
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 15:53
Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro
Locatie: Amsterdam

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Blokje »

Dag db'ers. Ik blijf last houden van een paar problemen. Ten eerste als ik mijn derbi kick, dan start hij in 1 keer. Vervolgens als je gas geeft dan vat hij uit. Dit blijft, tenzij je hem vol in de toeren schiet. Dan is hert weg. De tank trekt geen vacuum, en ook de carb of sproeier is niet verstopt.

Ten tweede, als ik mn derbi in zn vrij wil zetten, dan lukt dit gewoon niet zonder dat je heen en weer priegelt. De ketting is nieuw, maar hij staat goed op spanning. Er zitten nieuwe koppelingsplaten in, en ook nieuwe gp10 bakolie. De koppeling staat gewoon goed strak. I

Ik kom er niet uit, hopelijk hebben jullie nog tips.
Rickduister
Banden plakker
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 19 okt 2014, 15:05
Vervoersmiddel: Derbi gpr 50 2007

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Rickduister »

Hallo,

Ik heb sinds gister een derbi gpr 50 2007 maar hij start niet elektronisch, wel als je hem aanduwt dan doet hij het binnen één à twee meter. Als je hem start dan draait hij wel gewoon helemaal rond ook het vliegwiel, alleen hij slaat niet aan.
Eenmaal als hij aanstaat loopt hij stationair gewoon goed.
Iemand ideeën?
Blokje
Tuner
Berichten: 301
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 15:53
Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro
Locatie: Amsterdam

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Blokje »

Blokje schreef:Dag db'ers. Ik blijf last houden van een paar problemen. Ten eerste als ik mijn derbi kick, dan start hij in 1 keer. Vervolgens als je gas geeft dan vat hij uit. Dit blijft, tenzij je hem vol in de toeren schiet. Dan is hert weg. De tank trekt geen vacuum, en ook de carb of sproeier is niet verstopt.

Ten tweede, als ik mn derbi in zn vrij wil zetten, dan lukt dit gewoon niet zonder dat je heen en weer priegelt. De ketting is nieuw, maar hij staat goed op spanning. Er zitten nieuwe koppelingsplaten in, en ook nieuwe gp10 bakolie. De koppeling staat gewoon goed strak. I

Ik kom er niet uit, hopelijk hebben jullie nog tips.
Weet niemansd ee antwoord? En het volgende probleem. M'n pro geeft de hele tijd nu aan dat hij in z'n neutraal staat, dus ik zie de snelheid niet meer. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Waar die sensor zit? Het is opeens gebeurd
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Probleem 1/3: Nergens valse lucht? met of zonder choke? bougie kleur?

Probleem 2/3: Je moet hem heel voorzichtig, met gevoel in zijn vrij zetten (vanaf zijn 1 gaat dat het beste), anders heb je gewoon een intern probleem.

Probleem 3/3: Neutraal schakelaar zit ergens in je blok, dicht bij je schakelwals volgens mij. Dus daar even zoeken.
Misschien slechte massa of andere elek probleem.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Blokje
Tuner
Berichten: 301
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 15:53
Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro
Locatie: Amsterdam

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Blokje »

derbi-ftw schreef:Probleem 1/3: Nergens valse lucht? met of zonder choke? bougie kleur?

Probleem 2/3: Je moet hem heel voorzichtig, met gevoel in zijn vrij zetten (vanaf zijn 1 gaat dat het beste), anders heb je gewoon een intern probleem.

Probleem 3/3: Neutraal schakelaar zit ergens in je blok, dicht bij je schakelwals volgens mij. Dus daar even zoeken.
Misschien slechte massa of andere elek probleem.
Ik heb geen choke, en ook geen valse lucht. Ik dachr vlotterniveau? Aangezien hij uitvalt als hij schuin staat, en bij stoppie.

Ik doe hem altijd via z'n 1 in z'n vrij, maar het lijkt alsof her pookje vast zit als je kracht zet, en dan ineens schiet hij in z'n 2, zo blijf ik priegelen. Tot hij soms in zn vrij staat, maar daarna als je hem de volgensde keer start, dan staat hij opeens in zn 1.

Kan je daarbij via het vliegwielkapje? Want ik had een week het vliegwielkapje vervangen, toen even wat prut eruit gehaald, en sindsdien gaf hij aan dat hij in z'n vrij staat. Toen was er nog niks aan de hand. Totdat ik hem gister even wasde bij de wasstraaat, en toen gaf hij alleen nog maar neutraal aan.
Bedankt voor je antwoord iig
Blokje
Tuner
Berichten: 301
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 15:53
Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro
Locatie: Amsterdam

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Blokje »

Als reactie op mijn vorige vraag: kan het zijn dat door het koude weer, en omdat ik geen choke heb, dat de carb niet warm is, en daarom in het begin hij uitvalt bij gas geven? Pas als die even warm is is het weg, omdat de carb dan verwarm wordt. Op praat ik nu pure onzin? En hoe zou ik dat kunnen oplossen? Want hij staat gewoon verwarmd met 20℃
kevrie
Pro tuner
Berichten: 971
Lid geworden op: ma 08 jul 2013, 12:35
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race SM 2007 (verkocht)
Derbi senda drd '04 OT (Verkocht)
Kawasaki KDX 125 '92 (verkocht)
Peugeot fox (wheeliemachine) (Verkocht)
Sparta Happy snor (verkocht)
Suzuki DR 125 SM 2010 (verkocht)
Yamaha XT600 43F (1984)
TM Racing 300 '06
Locatie: wolvega

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door kevrie »

Denk dat de kabel dan kapot is gegaan als hij het doet sinds het wassen. Waarschijnlijk dat er dan kortsluiting is ontstaan n vandaar de constant brandende neutraal lamp. Je zou ook de kabel los kunnen halen. Dan geeft hij niet meer aan dat hij in de neutraal staat, alleen kan je wel weer alles op je dashboard zien. En over het uitvallen, heb je de carb al is schoongemaakt? Dit kan ook ervoor zorgen dat hij steeds uitvalt (heb het ook gehad)
D25 schreef:WAJ AJ U CRYING :emo:
Blokje
Tuner
Berichten: 301
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 15:53
Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro
Locatie: Amsterdam

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Blokje »

kevrie schreef:Denk dat de kabel dan kapot is gegaan als hij het doet sinds het wassen. Waarschijnlijk dat er dan kortsluiting is ontstaan n vandaar de constant brandende neutraal lamp. Je zou ook de kabel los kunnen halen. Dan geeft hij niet meer aan dat hij in de neutraal staat, alleen kan je wel weer alles op je dashboard zien. En over het uitvallen, heb je de carb al is schoongemaakt? Dit kan ook ervoor zorgen dat hij steeds uitvalt (heb het ook gehad)
Dankje voor de tip! Ja de carb, luchtfilter heb ik schoongemaakt. Maar als het vuil is dan zou hij ook moeten uitvallen als je bij het stoplicht straat toch? Het wordt steeds erger. Nu valt hij ook uit als die stagionair loopt,eerst alleen bij gas geven. Ik ga toch alles even nalopen!
Bveldhuizen82
Schakelrijder
Berichten: 128
Lid geworden op: di 22 apr 2014, 13:29
Vervoersmiddel: Derbi senda drd racing 2008
Locatie: Veenendaal

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Bveldhuizen82 »

Ik moetorgen voor mn praktijk. Als ik slaag zou ik gelijk willen rijden. Mag dit of moet ik wachten totdat ik mn rijbewijs binnen heb of aangevraagd heb?
RHelthuis
Beginnende Derbi fan
Berichten: 29
Lid geworden op: do 02 okt 2014, 14:10
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD EVO limited edition

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door RHelthuis »

Bveldhuizen82 schreef:Ik moetorgen voor mn praktijk. Als ik slaag zou ik gelijk willen rijden. Mag dit of moet ik wachten totdat ik mn rijbewijs binnen heb of aangevraagd heb?
Als je geslaagd bent dan mag je hem direct aanvragen en duurt dit volgens het gemeentehuis 5 werkdagen (ligt vaak na een dag of 2 a 3 wel klaar). Je kan hem ook versneld aanvragen dan duurt het 1 dag. Kost je ong 30 euro meer. En je mag officieel pas rijden als je rijbewijs binnen is.
Laatst gewijzigd door RHelthuis op ma 20 okt 2014, 18:32, 1 keer totaal gewijzigd.
RHelthuis
Beginnende Derbi fan
Berichten: 29
Lid geworden op: do 02 okt 2014, 14:10
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD EVO limited edition

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door RHelthuis »

Waar zit het verschil tussen crossbrillen? en zijn er nog verschillende maten? En hoe zit het met de lenzen, zijn daar verschillende soorten van, tegen bijv zonlicht ofzo? Ik heb een bril nodig voor in het donker, voor overdag, voor in de regen etc kan je dan gewoon een standaard bril halen? Ik las ergens dat iemand lenzen voor overdag had en voor 's avonds.
Blokje
Tuner
Berichten: 301
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 15:53
Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro
Locatie: Amsterdam

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Blokje »

Bveldhuizen82 schreef:Ik moetorgen voor mn praktijk. Als ik slaag zou ik gelijk willen rijden. Mag dit of moet ik wachten totdat ik mn rijbewijs binnen heb of aangevraagd heb?
Je mag niet rijden dan. Pas als je het pasje bezit. Zelf ook gedaan, maar toen kreeg ik een lulverhaal dat ik niet verzekerd ben enzo, en ik moest verder lopen naar huis. De bon gaf hij voor deze keer niet. En met een knipoog zei hij dat m'n terugloopuitlaatje van m'n aerox moest. Bestaat dus toch aardige agenten.

Maar ik zou dus wachten tot je hem hebt. Vaak is hij er al na 2/3 dagen.
Plaats reactie