Derbi langzamer laten rijden (begrenzer)

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
badhorsie65
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: di 09 dec 2014, 11:26
Vervoersmiddel: Derbi sm 50

Derbi langzamer laten rijden (begrenzer)

Ongelezen bericht door badhorsie65 »

Ik heb een Derbi gekocht die zeker 75 rijdt. Ik wil geen risico lopen een bekeuring te krijen of erger nog mijn brommer kwijt te raken, dus wil ik hem langzamer laten lopen. Ik wil een legale begrenzing (dus geen eurobegrenzer en zo).

Mijn vragen:
- Hoe is een Derbi Senda SM50 uit 2008 orgineel begrensd? Hoe kun je dit zien?
- Kan ik een begrenzing zelf terug plaatsen?
- Zijn er andere legale manieren om de snelheid te beperken?
badhorsie65
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: di 09 dec 2014, 11:26
Vervoersmiddel: Derbi sm 50

Re: Derbi langzamer laten rijden (begrenzer)

Ongelezen bericht door badhorsie65 »

Ah op die fiets. Dan wordt het toch maar en prop er in laten lassen. Ik dacht dat het makkelijker kon...
Bedankt voor je antwoord.
Gebruikersavatar
Derbi95
Pro tuner
Berichten: 531
Lid geworden op: za 20 aug 2011, 01:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda Drd Racing, Opel Corsa 1.2 16v
Locatie: Naaldwijk, Westland

Re: Derbi langzamer laten rijden (begrenzer)

Ongelezen bericht door Derbi95 »

prop hoort niet in de flans maar in uitlaat zelf
je moet kleiner vtw nemen, 11 is standaard dus die zou ik erop zetten
dit zal wel je snelheid zo omlaag helpen dat die gewoon 50 a 55 rijd
Laurens_035
Schakelrijder
Berichten: 177
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 17:32
Vervoersmiddel: Derbi senda drd racing 2011 (Verkocht)
Derbi senda drd xtreme 2015
Tomos luxe
Drankfiets
Locatie: Soest
Contacteer:

Re: Derbi langzamer laten rijden (begrenzer)

Ongelezen bericht door Laurens_035 »

ja maar dan rijd je wel met overtoeren of niet
http://Www.youtube.com/bytoysoldier" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Derbi95
Pro tuner
Berichten: 531
Lid geworden op: za 20 aug 2011, 01:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda Drd Racing, Opel Corsa 1.2 16v
Locatie: Naaldwijk, Westland

Re: Derbi langzamer laten rijden (begrenzer)

Ongelezen bericht door Derbi95 »

Laurens_035 schreef:ja maar dan rijd je wel met overtoeren of niet
Nee, je maak hem in princiepe weer origineel
Als je een nieuwe derbi koopt draait die geen overtoeren :clap:
Plaats reactie