Het 'afstel' topic

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
mototje
Tuner
Berichten: 311
Lid geworden op: zo 06 okt 2013, 10:40
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Extreme special edition
Locatie: rijssen

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door mototje »

dat zou ik ook wel willen weten, heb hier ook wel eens last van gehad, met name met koud weer. heb de brommer net weer bij de dealer opgehaald voor carb ontgrenzen + afstellen dus weet niet of het nu over is..

ik vermoed dat het een afstel probleem is, iemand een idee?
Gebruikersavatar
JoostDerbiDRD
Tuner
Berichten: 353
Lid geworden op: ma 29 okt 2012, 17:37
Vervoersmiddel: Derbi senda extreme
Locatie: rijnsburg
Contacteer:

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door JoostDerbiDRD »

JridesDerbiW schreef:Probeer al pooske me derbi af te stellen maar wil nie echt lukken.
Dr70, yasuni cross ml origineel luchtfilter ontgrensd en 17.5mm carb.
Als ik nu gas geef doet ie bwoaaap en valt ie uit. Dan na 1000x kicken start ie weer met t zelfde verhaal. Met zowel sproeier 90als 100 doet ie dit. Welke kant moet ik op kwa sproeiers?
zoals ik het hoor is het niet eens een sproeier probleem meer, aangezien je alles al geprobeerd hebt lijkt t me onlogisch dat je ineens naar 80 moet en dat het dan wel werkt, zit alles goed aangesloten enzo?
Patrick033
Tuner
Berichten: 339
Lid geworden op: za 28 sep 2013, 11:36
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Xtreme 2005 (verkocht)
Derbi Senda SM Xtreme 2006 (verkocht)
Derbi Senda SM DRD Racing 2009 (verkocht)
Derbi Senda SM DRD Racing 2008 (verkocht)
Yamaha WR450F
Locatie: Amersfoort

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Patrick033 »

JridesDerbiW schreef:Voor zo ver ik zie zit alles goed aangesloten... maar is het bwoaapp geluid niet kenmerkend voor iets? Heb t wel vaker gehoord op t forum
Ik ga alles nog even nalopen op valse lucht! Is hier een handige manier voor?
Is de benzine op? :D
Trotste eigenaar van een Yamaha WR450F
Patrick033
Tuner
Berichten: 339
Lid geworden op: za 28 sep 2013, 11:36
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Xtreme 2005 (verkocht)
Derbi Senda SM Xtreme 2006 (verkocht)
Derbi Senda SM DRD Racing 2009 (verkocht)
Derbi Senda SM DRD Racing 2008 (verkocht)
Yamaha WR450F
Locatie: Amersfoort

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Patrick033 »

JridesDerbiW schreef:Neee hahaha
Zoals je hem van mij had gekocht was die gewoon goed, of moet je nu een andere sproeier omdat je een andere uitlaat gebruikt?
Trotste eigenaar van een Yamaha WR450F
Patrick033
Tuner
Berichten: 339
Lid geworden op: za 28 sep 2013, 11:36
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Xtreme 2005 (verkocht)
Derbi Senda SM Xtreme 2006 (verkocht)
Derbi Senda SM DRD Racing 2009 (verkocht)
Derbi Senda SM DRD Racing 2008 (verkocht)
Yamaha WR450F
Locatie: Amersfoort

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Patrick033 »

JridesDerbiW schreef:Andere uitlaat maakt verschil ja, maar moet sws even de valse lucht vinden want daar zal t allemaal wel aan liggen.
En hij stond niet goed afgesteld toen ik em van jou kocht oh :happy:
Ik vond hem wel lekker rijden maar jij weet het vast beter want jij hebt veel meer ervaring dan ik en het was me eerste Derbi haha! :) (oh jah, was btw een zomer afstelling)
Trotste eigenaar van een Yamaha WR450F
Xtreme06
Pro tuner
Berichten: 1282
Lid geworden op: ma 06 mei 2013, 18:51

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Xtreme06 »

Ik heb onlangs mijn carb en luchtfilter begrenzer eraf genomen,ik ben dan van sproeier 70 naar 86 gegaan,nu rijd hij goed maar soms (vooral als het wat steiler gaat) moet ik mijn gas wat lossen of hij wil niet in powerband.Bougie kleur is goed,dus ik denk dat ik de gasnaald wat moet verstellen.Moet deze hoger(clipje lager) of de naald lager(clipje hoger)??

Setup is volledig ori op deels begrensde lv6 :happy:
Gebruikersavatar
kristof
Pro tuner
Berichten: 749
Lid geworden op: za 14 jul 2012, 20:02
Vervoersmiddel: derbi senda sdr 2002
Locatie: bornem, belgie

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door kristof »

het clipje zal wss 1stand naar boven moeten
JeroenvR schreef:
Ronnie1997 schreef:heb wel Tune R luchtfilter te koop :D
Zitten daar ook gaten in? :dry:
Xtreme06
Pro tuner
Berichten: 1282
Lid geworden op: ma 06 mei 2013, 18:51

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Xtreme06 »

Bedankt :thumbup:
Morgen maar eens doen
Xtreme06
Pro tuner
Berichten: 1282
Lid geworden op: ma 06 mei 2013, 18:51

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Xtreme06 »

Ik heb even een ander vraagje :lolno:
Er staat hier nu een Beta rr 50 in de schuur van een vriend van mij,met een AM6 blok.
Hij had mij gevraagd om hem even te helpen met de prop wat uit te boren en opnieuw wat aftestellen,aangezien zijn ouders het niet mogen weten.Nu hebben wij de prop zo'n 2a3mm uitgeboord en van sproeier 76 naar 86 gegaan,maar de brommer gaat steeds in hoge toeren draaien.Ik heb al verschillende sproeiers geprobeert (omdat het niet aan valse lucht ligt :think: ) en nu draait hij met 79 best goed,maar als ik de choke opzet draait hij toch wat rustiger.Maar met 82 draait hij toch te hoog in toeren...

Heeft iemand tips wat het nog kan zijn?en lijkt sproeier 79 ok? PS mee rijden voor te testen kan ik nu effe niet
Xtreme06
Pro tuner
Berichten: 1282
Lid geworden op: ma 06 mei 2013, 18:51

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Xtreme06 »

Ik heb de truc met deo gedaan,daarom wist ik het.Heb ondertussen testritje gedaan en de brommer rijd volledig hetzelfde als ervoor heel max 50 :eerie: en met choke op valt die nu na enkele tellen stil,dus dat is ok.In de vakantie maar eens verder uitboren etc
Gebruikersavatar
kristof
Pro tuner
Berichten: 749
Lid geworden op: za 14 jul 2012, 20:02
Vervoersmiddel: derbi senda sdr 2002
Locatie: bornem, belgie

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door kristof »

ja
JeroenvR schreef:
Ronnie1997 schreef:heb wel Tune R luchtfilter te koop :D
Zitten daar ook gaten in? :dry:
Gebruikersavatar
kristof
Pro tuner
Berichten: 749
Lid geworden op: za 14 jul 2012, 20:02
Vervoersmiddel: derbi senda sdr 2002
Locatie: bornem, belgie

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door kristof »

nog hoger dan, of zet even je luchtfilter begrenzing erop, mss voel je verschil

als je rijd en hij doet direkt bwoap en hij heeft niks kracht steek dan maar een 120 of ergens in die buurt
JeroenvR schreef:
Ronnie1997 schreef:heb wel Tune R luchtfilter te koop :D
Zitten daar ook gaten in? :dry:
Xtreme06
Pro tuner
Berichten: 1282
Lid geworden op: ma 06 mei 2013, 18:51

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Xtreme06 »

Verdomd,nu doeti weer raar....De pakking van de vlotterbak lekte wat,die zat wat scheef.nu steek ik die goed en doeti het volgende:

Bij starten in hoge toeren gaan,met choke op zakt die in toeren :eerie: :eerie: toch maar eens checken op valse lucht
Gebruikersavatar
kristof
Pro tuner
Berichten: 749
Lid geworden op: za 14 jul 2012, 20:02
Vervoersmiddel: derbi senda sdr 2002
Locatie: bornem, belgie

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door kristof »

het kan zijn dat je een grotere sproeier moet omdat het kouder wordt
JeroenvR schreef:
Ronnie1997 schreef:heb wel Tune R luchtfilter te koop :D
Zitten daar ook gaten in? :dry:
Xtreme06
Pro tuner
Berichten: 1282
Lid geworden op: ma 06 mei 2013, 18:51

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Xtreme06 »

Er zat dus sproeier 76 in voor ik de uitlaat 2a3mm uitgeboord heb en ik ben na wat zoeken op sproeier 79 uitgekomen,daar was ik gisteren mee gestopt maar hij draaide nog steeds in hoge toeren.Deze morgen startte hij en deed hij normaal,na een ritje nog steeds alles normaal buiten het benzinelek.
Na dit verholpen te hebben doet hij de hierboven beschreven dingen.... ik snap het niet echt meer,valse lucht heb ik meerdere malen uitgesloten,en op stationairschroef en luchtschroef reageert hij niet
Xtreme06
Pro tuner
Berichten: 1282
Lid geworden op: ma 06 mei 2013, 18:51

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Xtreme06 »

Het is trouwens een phbn 16mm dellorhto carbu
Gebruikersavatar
Aprilia_SXke
Beginnende Derbi fan
Berichten: 26
Lid geworden op: za 30 nov 2013, 19:03
Vervoersmiddel: Aprilia SX 50 2012 (verkocht)
KTM EXC 125 2009
Aprilia RS 125 circuitmoto
Locatie: België

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Aprilia_SXke »

hallo iedereen
ik heb een klein vraagje
het zit zo ik heb vandaag mijn carb ontgrenst, derna ffe proberen starten met de originele sproeier lukte zeer goed :happy:
hij starten van de 1ste kick (zelfs beter dan ervoor) ben er ook een stukje mee gaan rijden, bij het optrekken voel je toch wel wat verschil alleen haalt hij in de top maar juist 45 km/u terwijl hij ervoor 55 reed. op de top houd hij in( de 6de versnelling is waardeloos nu :eerie: ) en heb ik het gevoel dat hij niet meer wil doortrekken tot zijn max haalbare toeren.

grts
Gebruikersavatar
kristof
Pro tuner
Berichten: 749
Lid geworden op: za 14 jul 2012, 20:02
Vervoersmiddel: derbi senda sdr 2002
Locatie: bornem, belgie

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door kristof »

grotere sproeier
JeroenvR schreef:
Ronnie1997 schreef:heb wel Tune R luchtfilter te koop :D
Zitten daar ook gaten in? :dry:
Gebruikersavatar
Aprilia_SXke
Beginnende Derbi fan
Berichten: 26
Lid geworden op: za 30 nov 2013, 19:03
Vervoersmiddel: Aprilia SX 50 2012 (verkocht)
KTM EXC 125 2009
Aprilia RS 125 circuitmoto
Locatie: België

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Aprilia_SXke »

ook al staat mijn brommer nog met een begrensde uitlaat?
Xtreme06
Pro tuner
Berichten: 1282
Lid geworden op: ma 06 mei 2013, 18:51

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Xtreme06 »

Ja,bij elke verandering moet je opnieuw afstellen...
Plaats reactie