Het ''algemene'' kleine vragen topic

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Gebruikersavatar
farmerontour
Tuner
Berichten: 385
Lid geworden op: zo 26 aug 2012, 21:49
Vervoersmiddel: puch maxi s (crosser)
Derbi DRD pro white 2009
batavus old dutch
Locatie: dalfsen

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door farmerontour »

kristof schreef:wat is het nut om het antwoord van iemand anders te citeren terwijl je dat ook gemakkelijk kan lezen zonder dat jij het moet citeren, als ik van jou iets lees is het bijna altijd van iemand geciteerd... met andere woorden nutteloos :wall:
inderdaad je kan je er mateloos aan ergeren :yawn:
kleinigheidje hol ie, grootigheid verkoop ie, dan hej weer handel.
gezocht zwart drd pro zadel!

Afbeelding
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

farmerontour schreef: inderdaad je kan je er mateloos aan ergeren :yawn:
Laten we eens OT gaan. :palm:
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Gebruikersavatar
chrizzie6230
Beginnende tuner
Berichten: 237
Lid geworden op: di 06 nov 2012, 22:41
Vervoersmiddel: derbi senda sm X-treme
Locatie: Hoorn

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door chrizzie6230 »

past een showa die in een xtreme van 2010 past ook in een xtreme van 2005
vroeger, toen de vibrator nog een kickstart had......
Gebruikersavatar
Rikkert
Pro tuner
Berichten: 3615
Lid geworden op: za 30 apr 2011, 16:06
Vervoersmiddel: 1978 Dodge W200
2007 Honda CRF450R
1968 Opel Kadett B
1956 Opel Blitz
1958 Opel Olympia
Locatie: Anna Paulowna - Noord-Holland

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Rikkert »

Ja allemaal zelfde balhoofd maten.
Afbeelding
royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
Gebruikersavatar
chrizzie6230
Beginnende tuner
Berichten: 237
Lid geworden op: di 06 nov 2012, 22:41
Vervoersmiddel: derbi senda sm X-treme
Locatie: Hoorn

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door chrizzie6230 »

dank je, dan ken ie weg
vroeger, toen de vibrator nog een kickstart had......
Rick Dans
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: za 25 mei 2013, 20:06
Vervoersmiddel: Gilera zulu

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Rick Dans »

Hallo,

Ik heb een vraag maar kom er zelf niet uit.
Ik heb een gilera zulu met een oud type blok waarvan mijn zuiger kapot is, Maar hier op het forum verkoopt iemand ook zon zelfde zuiger maar dan van een nieuw type blok.
Dus mijn vraag is zou het gaan passen?
Mijn cilinder is een Malossi Mhr replica 80cc en ik heb zuiger met dubbele zuigerveren.
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Is alleen je zuiger kapot, of ook je cilinder? (warm/vastloper) Stuur anders even een foto van de zuiger en cilinder.

OT: Ja dat past
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Rick Dans
Banden plakker
Berichten: 8
Lid geworden op: za 25 mei 2013, 20:06
Vervoersmiddel: Gilera zulu

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Rick Dans »

Ik ben hier nieuw dus ik weet nog niet helaas hoe ik foto's op het forum moet zetten.
Mijn zuiger is vast gelopen ( allemaal groeven erin ) maar mijn cilinder heeft kleine beschadigingen maar dat heb ik verholpen met een heel licht waterbestendige schuurpapiertje. Maar ik heb nog een vraag wat is het verschil tussen een oud type cilinder en een nieuw type cilinder? Heeft het iets te maken met afstand van de tapeinde?
Joram
Pro tuner
Berichten: 3671
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)
Locatie: Almelo

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Joram »

Bij oud type loopt de kvs via slang op cilinder, bij nieuwe type door je carter je cilinder in.

En tapeinden zitten anders ja.
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
Gebruikersavatar
nielstheto
Pro tuner
Berichten: 1330
Lid geworden op: zo 08 apr 2012, 18:04
Vervoersmiddel: Derbi SENDA R X-Treme '02(sold)
Locatie: ergens in gelderland

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door nielstheto »

Plus die cilinder van een NT heeft kvs via de kop lopen naar de carb en heeft een losse binnenkop
Afbeelding
Project Senda R X-Treme '02 (DnC)
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en-vr ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;

Is dit een Vl6, en wat is hier mee gebeurt...?
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Joram
Pro tuner
Berichten: 3671
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)
Locatie: Almelo

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Joram »

De bevestigingsgaten missen :emo: :emo: :emo:
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Joram schreef:De bevestigingsgaten missen :emo: :emo: :emo:
is dit een VL6? en is deze nog goed te beunen?
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Joram
Pro tuner
Berichten: 3671
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)
Locatie: Almelo

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Joram »

Is een VL6 ja, maar zou zo'n ding niet kopen als dr zo mee is gebeund :emo:
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
DaanS
Pro tuner
Berichten: 5110
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 20:09
Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition (Sold)
Sachs SpeedJet R (Sold),
Yamaha Aerox (Sold),
Puch Maxi Sprinter (For Sale),
Yamaha YZ250F 2004 (Sold),
Derbi DRD Racing 2008 (Sold)
Yamaha Aerox 70,
Peugeot 205 CTi,
Derbi DRD Racing 2008 Project 3x
Locatie: Mierlo en Leende, Noord-Brabant

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door DaanS »

Zou nog best blijven klemmen tussen spruitstuk en carter
Joep schreef:Aaah Daan kijk eens, je bent een held!
Boeki schreef:Kleine Daan is gewoon een mooiboy, dat mag ik wel.
Thomasbroeze
Tuner
Berichten: 352
Lid geworden op: za 15 dec 2012, 11:58
Vervoersmiddel: Derbi drd racing Limited,
Locatie: Nijverdal

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Thomasbroeze »

Heeft er iemand ervaring met de groothandel site: http://www.gransier.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
badboy1252 schreef:velglintje op de banden doen?
jony schreef:Banden zou ik niet doen, doe maar op de velgen.
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Thomasbroeze schreef:Heeft er iemand ervaring met de groothandel site: http://www.gransier.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Hoeveel goedkoper is die groothandel tegen over Jos Dijkman/Easyparts? etc
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Joram
Pro tuner
Berichten: 3671
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)
Locatie: Almelo

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Joram »

Het is een groothandel, leveren die wel aan particulieren?

Staan nml ook geen prijzen bij.
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
Gebruikersavatar
jony
Pro tuner
Berichten: 2049
Lid geworden op: do 10 feb 2011, 11:09
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Evo
Locatie: Bemmel > Gelderland

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door jony »

Even iets anders,

Ik ben laatst op m'n plaat gegaan met de skoeter. Is mijn pekevervoertje/alsdebrommerhetnietdoet skoeter.
Ik ging opzich niet hard ofzo maar ik ga nu 10km slomer en trek op als een koe. :eerie:

Wat ik heb opgemerkt:
*Blazend geluid
*stottert bij volgas, als ik wat terug neem ga ik harder
*Zitten 2 gaatje in m'n uitlaat (die horen daar) daar komt sinds kort spul uit lopen. Uit het tuutje lekt hij ook.

Voor de rest heb ik niet echt iets gemerkt. Weet iemand waar ik naar kan kijken? Anders trek ik hem maar weer helemaal uit elkaar. :yawn:
Ik verkoop een aantal spullen, interesse? Kijk hier!
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=6 ... 93#p190793" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
nielstheto
Pro tuner
Berichten: 1330
Lid geworden op: zo 08 apr 2012, 18:04
Vervoersmiddel: Derbi SENDA R X-Treme '02(sold)
Locatie: ergens in gelderland

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door nielstheto »

Ik heb een vermoeden dat je uitlaat niet helemaal meer goed op je cilinder zit
Afbeelding
Project Senda R X-Treme '02 (DnC)
Plaats reactie