Ik heb sinds kort een mk thrower onder mn derbi gegooit hij is voorderest helemaal orgineel alleen ontgrenst,
nou is het probleem dat die voor de powerband gaat stotteren en niet verder in toeren komt enkel als je koppeling laat slippen of terugschakelt komt die in de powerband. in de powerband zelf loopt die gewoon netjes. heb al een paar sproeiers geprobeert maar allemaal hetzelfde probleem. gasnaald heb ik ook al verstelt van clipje op de hoogste stand naar 2 naar beneden dit maakte ook niet veel uit.
hij geeft de sympthonen van een te grote sproeier maar me pa zegt dat het erg onwaarschijnlijk is dat ik <span class="x0j3e4w2x" id="x0j3e4w2x_12">kleiner</span> moet.
als iemand wat weet hoor ik t graag
ondertussen 86 erin gedraait liep al wat beter ( zonder stotter voor powerband) maar nog wel een grote dip. Toen ik na een paar km rijden naar me bougi keek was deze helemaal wit dus toen naar 94 gegaan en begon die weer te stotteren(bougi nogsteeds redelijk wit) gasnaald ook al op verschillende standen gehad. 88 ook al erin gehad maar liep iets slechter dan 86.
weet iemand mischien nog wat anders te proberen? want heb ook geen zin dat die inmekaar loopt door een te kleine sproeier
Ik heb sinds kort een mk thrower onder mn derbi gegooit hij is voorderest helemaal orgineel alleen ontgrenst,
nou is het probleem dat die voor de powerband gaat stotteren en niet verder in toeren komt enkel als je koppeling laat slippen of terugschakelt komt die in de powerband. in de powerband zelf loopt die gewoon netjes. heb al een paar sproeiers geprobeert maar allemaal hetzelfde probleem. gasnaald heb ik ook al verstelt van clipje op de hoogste stand naar 2 naar beneden dit maakte ook niet veel uit.
hij geeft de sympthonen van een te grote sproeier maar me pa zegt dat het erg onwaarschijnlijk is dat ik <span class="x0j3e4w2x" id="x0j3e4w2x_12">kleiner</span> moet.
als iemand wat weet hoor ik t graag
ondertussen 86 erin gedraait liep al wat beter ( zonder stotter voor powerband) maar nog wel een grote dip. Toen ik na een paar km rijden naar me bougi keek was deze helemaal wit dus toen naar 94 gegaan en begon die weer te stotteren(bougi nogsteeds redelijk wit) gasnaald ook al op verschillende standen gehad. 88 ook al erin gehad maar liep iets slechter dan 86.
weet iemand mischien nog wat anders te proberen? want heb ook geen zin dat die inmekaar loopt door een te kleine sproeier
Ik citeer:
"Controle via bougie:
Ik vind dit maar niets, ook al is je sproeier veels te klein dan is hij vaak gewoon een mooie bruine kleur, dus de bougie is heel onprecies, ik zou hier niet (te erg) opletten, het is meer een indicatie van als je brommer niet loopt of hij wel benzine krijgt, want dan issie nat duz.
En alleen bij extreme gevallen is het wel te zien als je brommer extreem verkeerd staat afgesteld."
Je moet met de sproeier de hoge toeren afstellen.
Als die voor de powerband niet stottert staat die waarschijnlijk te rijk.
Ik zou de gasnaald verstellen,clipje omhoog(als die al in de 2e van boven staat kan je beter een sproeier lager doen).
Stottert die zowel koud als warm voor de powerband?
“Warning: objects seen in mirror are disappearing rapidly”
jaa hij stottert als die warm en koud is en je moet echt de koppeling laten slippen wil je in de powerband komen, in de powerband zelf gaat die als een gek ook in hogen toeren gewoon goed / denk je dat ik nog kleiner moet dan 86? sproeier met orginele uitlaat was 96 vind het zoizo al heeel raar dat ik kleiner moet om hem beter te laten lopen.
ik ga dan vanavond nog even de gasnaald op 2 van boven zetten.
Ik heb een vraag over de sproeiergroote van mijn derbi.
Hoe veel mm er het best in kan?
En hoe hoog de top snelheid dan ongeveer ligt.
Derbi senda r cross spirtit met als setup:
Polini EVO 50
delorto phva 17.5
standaart uitlaat.
ThysNibourg schreef:Ik heb een vraag over de sproeiergroote van mijn derbi.
Hoe veel mm er het best in kan?
En hoe hoog de top snelheid dan ongeveer ligt.
Derbi senda r cross spirtit met als setup:
Polini EVO 50
delorto phva 17.5
standaart uitlaat.
Wat is nou precies je vraag?, als het om sproeiermaat gaat kunnen wij niet zo voor je bepalen aan de hand van setup, moet je zelf proberen, lees dit maar eens door http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=38&t=2048" onclick="window.open(this.href);return false;
ik ben al een tijdje mn derbi aan het afstellen. Alles loopt nu goed komt goed in de powerband enz maaar. Ik ging net even klein rondje rijden en toen ik volgas optrok en in de 5e 6e versnelling en toen me gas iets los liet om de snelheid vast te houden die ik reed begon die te sputteren en viel de helemaal terug in toeren. Gasnaald zit het clipje bovenaan(al op verschilende standen gehad) luchtschroef 1.5 en sproeier 86(bougie gewoon goede kleur).
iemand ervaringen met ditzelfde probleem?
'' net even sproeier 88 erin gedraait loopt nog steeds slecht. Hij klinkt soort van verzuipen als je van volgas het gas even loslaat en dan weer gas geeft. hij reageert dan ook nauwelijks meer op het gasgeven sputtert een beetje en zakt terug tot 55 km/pu. je hebt het ook een beetje onderin bij het optrekken.
Ik heb al enige tijd probleem met het stationair afstellen van mijn derbi drd racing, er zit sproeier 82 in dacht ik maar als heb ik de brommer lager stationair wil laten lopen doormiddel van de stationair schroef valt de brommer naar een tijdje uit.
weet iemand wat dit probleem kan zijn andere maat sproeier? groter kleiner?
weet iemand mischien wat er kapot is aan mijn brommer, het volgende is gebeurdt
ikreed weg van de sportschool naar 100 m schakelde is hem in zijn 2 , maar ik schakelde mis dus kwam hij in zijn vrij.
toen gaf ik dus gas omdat ik dacht dat hij in zijn 2 stond. toen maakte hij ff over toeren en toen hij schakelde ik hem weer in zijn 2 en toen viel me brommer uit. ik probeerde hem te startte lukte niet, dus liep ik hem aan en toen kwam hij niet boven de 5-6000 toeren en als ik onder de 4000 kwam sloeg hij af
dit heb ik allemaal al gecheckt
-bougie
-luchtfilter
-sproeier schoon geblazen
qongon schreef:weet iemand mischien wat er kapot is aan mijn brommer, het volgende is gebeurdt
ikreed weg van de sportschool naar 100 m schakelde is hem in zijn 2 , maar ik schakelde mis dus kwam hij in zijn vrij.
toen gaf ik dus gas omdat ik dacht dat hij in zijn 2 stond. toen maakte hij ff over toeren en toen hij schakelde ik hem weer in zijn 2 en toen viel me brommer uit. ik probeerde hem te startte lukte niet, dus liep ik hem aan en toen kwam hij niet boven de 5-6000 toeren en als ik onder de 4000 kwam sloeg hij af
dit heb ik allemaal al gecheckt
-bougie
-luchtfilter
-sproeier schoon geblazen
en nu weet ik dus niet wat het is
Hoeveel toeren maakte hij dan? Heb zelf ook wel eens bij een stoplicht dat ik iets te zacht schakel en dan in zn vrij kom.
Dan geef ik gas en zit ik rond de 4/6k toeren. Gas terug en naar zn 2 schakelen.
Miss dat er iets in je cilinder kapot is gegaan waardoor er geen kompressie meer is? (ben zelf ook een leek)
HardWithStyle schreef:Grapje Koen, niet huilen. *schuift roosvicee toe*
heb vandaag nog wat verder ge keken en idd geen compressie gewoon naar de klote die cil
ook niet gek als je max toeren onbelast draait als hij koud is en dan ook nog met da dmp spul
Ik heb een probleem met het afstellen van mijn Derbi. Ik heb een Airsal 80 cilinder, een Pro Race bovenlangs uitlaat en een 21 mm carburateur. Welke sproeier zou hier het beste bij zijn?
Alvast bedankt!
beste mensen
setup
dr70
19mm
hebo raching uitlaat
twinair filter
ik had vandaag de sproeier 96 vervangen voor 94 omdat hij te rijk liep dip voor power band en 6de versnelling trok hij het niet meer luchtschroef 1,5 slag uit ik rijden naar 4 km als ik als ik gas gaf verzoop hij de heletijd waarschijnlijk gas schuif gedraaid waardoor gij geen lucht kreeg, alles losgehaald en terug gezet ff stuk je gereden en toen hij warm was lucht schroef afgesteld stukje verder uit gedraaid, en nu loopt hij kei hoge toeren stationair ( stationair schroef bijna helemaal uit gedraaid ) wat kunnen de redenen zijn dat hij nu in eens zo hard stationair loopt
dus lucht schroef verder uit gedraait
hallo, nu ben ik al even bezig met het afstellen van mijn derbi maar hij valt telkens stil bij halfgas( te grote sproeier)
mijn setup is malossi mhr 80 replica met gianelli conti pijp en een 21mm carbu van dellortho.
de kleinste sproeier die ik probeerde was 82 maar hij valt nog altijd stil bij halfgas. ik moet dus waarschijnlijk wat proberen met sproeiers in de 70. nu vraag ik me af of dit niet erg klein is voor een 21mm en een 80cc aangezien de sproeier op een ori derbi ook 70 is?
Lijkt me inderdaad vrij klein, ik zou als ik jou was de oorzaak van het wegvallen ergens anders gaan zoeken, ik rij met airsal 50 en conti 17,5mm met sproeier 102, hoe ziet je bougie eruit? (is niet heel precies maar in dit geval goede indicatie)