Het ''algemene'' kleine vragen topic

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
martinozz
Schakelrijder
Berichten: 166
Lid geworden op: di 11 jun 2013, 15:59
Vervoersmiddel: fiets,derbi senda xrace
Locatie: groningen

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door martinozz »

mathijsb schreef:deze had ik zo nog op mn pc staan. weet niet of je er wat aan hebt

Afbeelding
jaa bedankt moet lukken nu
gas is alles remmen is angst
Tino
Tuner
Berichten: 376
Lid geworden op: di 19 feb 2013, 19:04
Vervoersmiddel: Fiets
Derbi Senda Xtreme R 09

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Tino »

derbi-ftw schreef:Waar heb je die prop geplaatst, tailipe of begin van de uitlaat?
Ik zelf heb de prop niet geplaatst, dit heeft de brommer zaak gedaan....

Het was ook niet mijn bedoeling om een prop er in te laten zetten aangezien de brommer al 3 dagen bij hun stond en er niks werd uitgevoerd. Dus ik had gebeld om het te stoppen zodat ik een euro-begrenzer kon nemen, op dat moment waren ze wel bezig..
bulldogpower schreef:Ezasta hier op df weet er ook veel van als je hem mailtjes met deze vraag, kan hij jou precies vertellen wat het inhoud hij heeft familie die raceteam heeft
D'n Achterkant
Derbi fan
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 04 mar 2013, 15:53
Vervoersmiddel: - Derbi evo limited edition 2010
- Honda crf250
Locatie: Noord-Brabant

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door D'n Achterkant »

Hallo,

Ik heb gisteren mij versnellingsbak olie ververst, en daar kwam maar 300 ml uit.
Nu staat in het handboek van derbi dat er 650ml in moet. Nu ik dat gedaan heb
Lijkt het mijn dat het te veel is want als ik de schroef voor te pijlen eraf haal komt
Het er hard uit gelopen maar de olie hoort hier toch eigenlijk maar net boven te staan?
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

@tino, Neem aan dat een brommerzaak weet waar ze een prop moeten plaatsen..
Hebben ze nadat ze er een prop in gedaan hebben de brommer ook opnieuw afgesteld?

@d'n achterkantDe, Reden dat er maar 300ml uit komt is omdat er veel olie in het koppelingsdeksel blijft hangen.

Je moet er gewoon net zo lang olie in doen, totdat er uit het schroefje van je koppelingsdeksel olie uit loopt.
Als het langzaam eruit loop, zit er genoeg in en kun je het schroefje er weer in draaien.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Tino
Tuner
Berichten: 376
Lid geworden op: di 19 feb 2013, 19:04
Vervoersmiddel: Fiets
Derbi Senda Xtreme R 09

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Tino »

Ja, ze hebben de brommer opnieuw afgesteld.

Het lampje brand niet heel erg vel, maar hij brand wel. Volgens mij hebben ze gewoon zo'n prop als bij Jos Dijkman er in gezet.
bulldogpower schreef:Ezasta hier op df weet er ook veel van als je hem mailtjes met deze vraag, kan hij jou precies vertellen wat het inhoud hij heeft familie die raceteam heeft
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Hmm wordt die wel daadwerkelijk te heet of kan het ook een elektra probleem zijn?
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Tino
Tuner
Berichten: 376
Lid geworden op: di 19 feb 2013, 19:04
Vervoersmiddel: Fiets
Derbi Senda Xtreme R 09

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Tino »

Als ik voel met me hand in het koelvloeistof reservoir, voel ik dat dat zelfs warm is. Ook is de cilinder best wel aan de warme kant, en zijn de slangen van de radiateur ook warm.
bulldogpower schreef:Ezasta hier op df weet er ook veel van als je hem mailtjes met deze vraag, kan hij jou precies vertellen wat het inhoud hij heeft familie die raceteam heeft
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Heb je er ook een thermostaat in zitten? en anders kun je de temperatuur gaan meten met een thermometer.
(misschien met zo'n ding dat via de IR de temp meet)

Zo'n Hi-tech ding :dry:
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Tino
Tuner
Berichten: 376
Lid geworden op: di 19 feb 2013, 19:04
Vervoersmiddel: Fiets
Derbi Senda Xtreme R 09

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Tino »

Net even gekeken, het is een beetje een apart geval dit.. Wat wil nou het voorval doen, ik startte me motor die nog koud was. Het lampje brandde heel zachtjes, dit klopt dus niet haha!

In ieder geval bedankt, ik zal eens kijken hoe ik dit zou kunnen oplossen!
bulldogpower schreef:Ezasta hier op df weet er ook veel van als je hem mailtjes met deze vraag, kan hij jou precies vertellen wat het inhoud hij heeft familie die raceteam heeft
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Tino schreef:Net even gekeken, het is een beetje een apart geval dit.. Wat wil nou het voorval doen, ik startte me motor die nog koud was. Het lampje brandde heel zachtjes, dit klopt dus niet haha!

In ieder geval bedankt, ik zal eens kijken hoe ik dit zou kunnen oplossen!
Dat ligt het inderdaad aan de elektronica :D
> kabelboom/spanningsregelaar/accu/etc <
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Gebruikersavatar
royvi
Pro tuner
Berichten: 3085
Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door royvi »

Tino schreef:Net even gekeken, het is een beetje een apart geval dit.. Wat wil nou het voorval doen, ik startte me motor die nog koud was. Het lampje brandde heel zachtjes, dit klopt dus niet haha!

In ieder geval bedankt, ik zal eens kijken hoe ik dit zou kunnen oplossen!
Tino schreef:Net even gekeken, het is een beetje een apart geval dit.. Wat wil nou het voorval doen, ik startte me motor die nog koud was. Het lampje brandde heel zachtjes, dit klopt dus niet haha!

In ieder geval bedankt, ik zal eens kijken hoe ik dit zou kunnen oplossen!
Waarschijnlijk een massaprobleem. Of je temperatuursensor is kapot.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
Joram
Pro tuner
Berichten: 3671
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)
Locatie: Almelo

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Joram »

Denk massa, dan gaan lampjes zwak branden.
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
buitertje
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: di 14 jan 2014, 19:51
Vervoersmiddel: derbi drd pro 2007
Locatie: nieuw-weerdinge

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door buitertje »

hallo

men eerste bericht op derbi forum: ik ga wss binnenkort een pro kopen maar nu is de bekende derbi kwaal aanwezig, de snelheid word wel aangegeven en toeren ook maar de km stand staat op 99999. is hier wat aan te doen?
Xtreme06
Pro tuner
Berichten: 1282
Lid geworden op: ma 06 mei 2013, 18:51

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Xtreme06 »

Andere teller kopen.
buitertje
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: di 14 jan 2014, 19:51
Vervoersmiddel: derbi drd pro 2007
Locatie: nieuw-weerdinge

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door buitertje »

was toch een breuk in kabelboom of massa probleempje?
Joram
Pro tuner
Berichten: 3671
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)
Locatie: Almelo

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Joram »

Nee, d'r is dan intern wat in de teller kapot. Niks aan te doen.
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
buitertje
Banden plakker
Berichten: 10
Lid geworden op: di 14 jan 2014, 19:51
Vervoersmiddel: derbi drd pro 2007
Locatie: nieuw-weerdinge

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door buitertje »

oke bedankt dan laat ik het gewoon zo
Koen
Schakelrijder
Berichten: 185
Lid geworden op: za 07 sep 2013, 13:07
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme 2008 (Totallos)
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=14599
Locatie: Goes, Zeeland

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Koen »

Joram schreef:Nee, d'r is dan intern wat in de teller kapot. Niks aan te doen.
Kortsluiting kan toch ook gewoon?
HardWithStyle schreef:Grapje Koen, niet huilen. *schuift roosvicee toe* ;)
:haai:
Joram
Pro tuner
Berichten: 3671
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)
Locatie: Almelo

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Joram »

Dat kan door kortsluiting gekomen zijn ja, maar dan is ie dus intern kapot... :emo:
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
D'n Achterkant
Derbi fan
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 04 mar 2013, 15:53
Vervoersmiddel: - Derbi evo limited edition 2010
- Honda crf250
Locatie: Noord-Brabant

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door D'n Achterkant »

Hallo,

Mijn ketting en tandwielen zijn versleten dus nu wilde ik nieuwe gaan kopen en raden de brommerboer mij een ketting en tandwielen set van DC-kettingen aan. Hier heb ik nog nooit van gehoord dus was mijn vraag is dit een beetje goede kwaliteit?
Ik ga straks met een yasuni cross hm rijden en de rest origineel dus wilde ik tandwiel verhouding 12-53 is dit goed of maak ik dan veel overtoeren en hoe hard ga ik dan ongeveer?
Plaats reactie