Het ''algemene'' kleine vragen topic

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
mototje
Tuner
Berichten: 311
Lid geworden op: zo 06 okt 2013, 10:40
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Extreme special edition
Locatie: rijssen

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door mototje »

die zijn er niet denk ik. je moet op sites als marktplaats of andere tweedehands sites kijken. en dan zien dat je er een van een dealer vindt! of gewoon contact opnemen met verschillende dealers, in de hoop dat zij wat hebben staan.
gprrijder
Pro tuner
Berichten: 701
Lid geworden op: do 03 jan 2013, 21:37
Vervoersmiddel: derbi gpr racing 2009
Cagiva mito evo 125
Derbi drd racing
Derbi senda sm xtreme
Derbi Senda 2003 (SOLD)
Aixam 400 luxe
solex 3800
Kawasaki KDX 125 A
spartamet (sold)
de fiets!!!
Locatie: lelystad

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door gprrijder »

matnnrogn schreef:Ik wil dus echt super graag een deri gpr 50 maar ik kan nergens een 2ehands site vinden waarbij je ook garantie hebt. Ik wil namelijk liever geen van Marktplaats omdat er dan van alles aan kan mankeren, maar nieuw zijn ze zo rond de 3700 euro en dat is me wat te veel eigenlijk, weet iemand een goeie 2ehands site?
er zijn wel meerdere winkels die 2e hands gpr´s hebben met garantie Bijv Jos Dijkman heeft soms gpr´s staan
dan heb je nog Karsemeijr in Harderwijk die heeft ook 2e hands gpr´s en ik heb die van mij 2e hands bij Robbert de vries in Lelystad gekocht met Garantie :thumbup:
GARAGE OPRUIMING http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=61&t=14356" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Gebruikersavatar
DerbiSendaWouter
Pro tuner
Berichten: 853
Lid geworden op: za 18 mei 2013, 22:44
Vervoersmiddel: Derbi Evo Limited Edition
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door DerbiSendaWouter »

Derbi95 schreef:hoe kan je het beste een verroeste uitlaat opschuren
dmv eerst grof schuurpapier te gebruiken en daarna wat fijner
of met een lamellen slijpschijf
Eerst ligt met wat grover schuurpapier, niet te hard anders kan krijg je krassen.
Als je het grootste deel eraf hebt, gewoon steeds fijner gaan qua korrel.
Koop wel waterproof schuurpapier en gebruik water tijdens het schuren.
Bij mij werkte dit erg goed.
Always Strive And Prosper
Gebruikersavatar
Jolt
Pro tuner
Berichten: 853
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 13:54
Vervoersmiddel: KTM EXC 525
VW Golf MK4

ex-Derbi Senda SDR 2004
ex- Yamaha YZ 80 1999
ex- Tomos a35
ex- Tomos a35 limited
ex- Tomo a35B
ex- Polo 6N 1400
Locatie: Nijemirdum

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Jolt »

Past deze achterbrug ( http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false; ) zonder aanpassingen in een frame waar zo'n achterbrug in zit ?
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
D25 schreef:jolt is DE tomos ambassadeur van dit forum hij zou u verder brengen in deze kwestie
kevrie schreef:me voorspatbord was inderdaad aardig scheef en kon wel een viagra gebruiken ja :emo:
Xtreme06
Pro tuner
Berichten: 1282
Lid geworden op: ma 06 mei 2013, 18:51

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Xtreme06 »

Ja,maar je zal de achterbrug moeten omdraaien omdat er op het frame waar normaal een stalen achterbrug inzit geen steunen zijn voorzien voor de prolink-schokdemper.Door de achterbrug om te draaien en gewoon je eigen schokdemper te gebruiken los je dit op.Of je last er steunen op uiteraard.

Tevens moet je ook ook de juiste achterrem gebruiken(met alu achterbrug is anders) en het probleem van de verschillende asdiktes aan het wiel oplossen.makkelijkste zou zijn als je ook een DRD achterwiel met assen enzo bijkoopt.
Gebruikersavatar
Jolt
Pro tuner
Berichten: 853
Lid geworden op: zo 01 dec 2013, 13:54
Vervoersmiddel: KTM EXC 525
VW Golf MK4

ex-Derbi Senda SDR 2004
ex- Yamaha YZ 80 1999
ex- Tomos a35
ex- Tomos a35 limited
ex- Tomo a35B
ex- Polo 6N 1400
Locatie: Nijemirdum

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Jolt »

Xtreme06 schreef:Ja,maar je zal de achterbrug moeten omdraaien omdat er op het frame waar normaal een stalen achterbrug inzit geen steunen zijn voorzien voor de prolink-schokdemper.Door de achterbrug om te draaien en gewoon je eigen schokdemper te gebruiken los je dit op.Of je last er steunen op uiteraard.

Tevens moet je ook ook de juiste achterrem gebruiken(met alu achterbrug is anders) en het probleem van de verschillende asdiktes aan het wiel oplossen.makkelijkste zou zijn als je ook een DRD achterwiel met assen enzo bijkoopt.
dat lijkt me nog al veel werk en dan zullen de kosten ook wel oplopen. ik dacht het zal zo wel passen want van dat omdraaien wist ik, maar met de as en alles word me teveel werk.

bedankt voor de snelle reactie !
D25 schreef:jolt is DE tomos ambassadeur van dit forum hij zou u verder brengen in deze kwestie
kevrie schreef:me voorspatbord was inderdaad aardig scheef en kon wel een viagra gebruiken ja :emo:
Gebruikersavatar
Derbi95
Pro tuner
Berichten: 531
Lid geworden op: za 20 aug 2011, 01:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda Drd Racing, Opel Corsa 1.2 16v
Locatie: Naaldwijk, Westland

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Derbi95 »

DerbiSendaWouter schreef:
Derbi95 schreef:hoe kan je het beste een verroeste uitlaat opschuren
dmv eerst grof schuurpapier te gebruiken en daarna wat fijner
of met een lamellen slijpschijf
Eerst ligt met wat grover schuurpapier, niet te hard anders kan krijg je krassen.
Als je het grootste deel eraf hebt, gewoon steeds fijner gaan qua korrel.
Koop wel waterproof schuurpapier en gebruik water tijdens het schuren.
Bij mij werkte dit erg goed.
Ja maar ik wil hem zwart spuiten en vervolgens met blanke lak eroverheen
Beide hittebestendig dus dan maak het niet uit dat er krassen opkomen
gprrijder
Pro tuner
Berichten: 701
Lid geworden op: do 03 jan 2013, 21:37
Vervoersmiddel: derbi gpr racing 2009
Cagiva mito evo 125
Derbi drd racing
Derbi senda sm xtreme
Derbi Senda 2003 (SOLD)
Aixam 400 luxe
solex 3800
Kawasaki KDX 125 A
spartamet (sold)
de fiets!!!
Locatie: lelystad

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door gprrijder »

Jolt schreef:Past deze achterbrug ( http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false; ) zonder aanpassingen in een frame waar zo'n achterbrug in zit ?
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
zou ik niet doen die GS van marktplaats heeft mij en meerdere van het forum al opgelicht.
dus KOOP NIKS BIJ HEM!!!!!!!
GARAGE OPRUIMING http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=61&t=14356" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Gebruikersavatar
DerbiSendaWouter
Pro tuner
Berichten: 853
Lid geworden op: za 18 mei 2013, 22:44
Vervoersmiddel: Derbi Evo Limited Edition
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door DerbiSendaWouter »

Derbi95 schreef:
DerbiSendaWouter schreef:
Derbi95 schreef:hoe kan je het beste een verroeste uitlaat opschuren
dmv eerst grof schuurpapier te gebruiken en daarna wat fijner
of met een lamellen slijpschijf
Eerst ligt met wat grover schuurpapier, niet te hard anders kan krijg je krassen.
Als je het grootste deel eraf hebt, gewoon steeds fijner gaan qua korrel.
Koop wel waterproof schuurpapier en gebruik water tijdens het schuren.
Bij mij werkte dit erg goed.
Ja maar ik wil hem zwart spuiten en vervolgens met blanke lak eroverheen
Beide hittebestendig dus dan maak het niet uit dat er krassen opkomen
Dan gewoon grovere gebruiken, tenzij de krassen te diep worden en teveel.
Always Strive And Prosper
gprrijder
Pro tuner
Berichten: 701
Lid geworden op: do 03 jan 2013, 21:37
Vervoersmiddel: derbi gpr racing 2009
Cagiva mito evo 125
Derbi drd racing
Derbi senda sm xtreme
Derbi Senda 2003 (SOLD)
Aixam 400 luxe
solex 3800
Kawasaki KDX 125 A
spartamet (sold)
de fiets!!!
Locatie: lelystad

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door gprrijder »

Derbi95 schreef:hoe kan je het beste een verroeste uitlaat opschuren
dmv eerst grof schuurpapier te gebruiken en daarna wat fijner
of met een lamellen slijpschijf
Ik doe het altijd met zo een staalborstelkop voor op de boormachine gaat snel goed en ik vind het resultaat altijd
gewoon mooi :happy:
GARAGE OPRUIMING http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=61&t=14356" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
HardWithStyle
Pro tuner
Berichten: 550
Lid geworden op: wo 12 sep 2012, 15:51
Vervoersmiddel: Skyteam Dax (Sold)
MotorHispania RYZ Pro SM (Sold)
Derbi Senda DRD 2010
Locatie: Vlissingen / Woudenberg

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door HardWithStyle »

Ik heb een drd voorvork in mn xtreme, nu heb ik drd lagers besteld maar die passen niet omdat de buitendiameter te groot is. Weet iemand waar ik de goede lagers kan bestellen en wat de maten zijn?
DerbiFanaatje
Schakelrijder
Berichten: 185
Lid geworden op: di 28 jan 2014, 17:43
Vervoersmiddel: Derbi Senda

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door DerbiFanaatje »

HardWithStyle schreef:Ik heb een drd voorvork in mn xtreme, nu heb ik drd lagers besteld maar die passen niet omdat de buitendiameter te groot is. Weet iemand waar ik de goede lagers kan bestellen en wat de maten zijn?
Een DRD voorvork met een X-treme voorwiel? dan moet je gewoon X-treme wiellagers hebben en geen DRD.
(heb nog 4 nieuwe wiellagers te koop, cheap)
HardWithStyle
Pro tuner
Berichten: 550
Lid geworden op: wo 12 sep 2012, 15:51
Vervoersmiddel: Skyteam Dax (Sold)
MotorHispania RYZ Pro SM (Sold)
Derbi Senda DRD 2010
Locatie: Vlissingen / Woudenberg

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door HardWithStyle »

Nee. Drd vooras is 15mm. xtreme vooras is 12mm.
Joram
Pro tuner
Berichten: 3671
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)
Locatie: Almelo

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Joram »

Derbifanaatje, je praat mooi onzin.

Dan zit je met 12mm binnendiameter lagers en een 15mm as :emo:

Tjeerd kijk ff lagertopic ;)
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
DerbiFanaatje
Schakelrijder
Berichten: 185
Lid geworden op: di 28 jan 2014, 17:43
Vervoersmiddel: Derbi Senda

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door DerbiFanaatje »

Ow wacht, ja nu zie ik het. Had het even snel verkeerd gelezen.
Gaat idd niet lukken lol.
HardWithStyle
Pro tuner
Berichten: 550
Lid geworden op: wo 12 sep 2012, 15:51
Vervoersmiddel: Skyteam Dax (Sold)
MotorHispania RYZ Pro SM (Sold)
Derbi Senda DRD 2010
Locatie: Vlissingen / Woudenberg

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door HardWithStyle »

Joram schreef:Derbifanaatje, je praat mooi onzin.

Dan zit je met 12mm binnendiameter lagers en een 15mm as :emo:

Tjeerd kijk ff lagertopic ;)
Kijk, daar heb ik wat aan. Heb ze besteld, danku!
Gebruikersavatar
nielstheto
Pro tuner
Berichten: 1330
Lid geworden op: zo 08 apr 2012, 18:04
Vervoersmiddel: Derbi SENDA R X-Treme '02(sold)
Locatie: ergens in gelderland

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door nielstheto »

hoe wil je eigenlijk de wiel erin krijgen?

een drd voorvork heeft neem ik aan ook 15mm asgaten voor het as toch?
Afbeelding
Project Senda R X-Treme '02 (DnC)
Joram
Pro tuner
Berichten: 3671
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)
Locatie: Almelo

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Joram »

15mm lagers in extreme wielen, klaar.
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
HardWithStyle
Pro tuner
Berichten: 550
Lid geworden op: wo 12 sep 2012, 15:51
Vervoersmiddel: Skyteam Dax (Sold)
MotorHispania RYZ Pro SM (Sold)
Derbi Senda DRD 2010
Locatie: Vlissingen / Woudenberg

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door HardWithStyle »

nielstheto schreef:hoe wil je eigenlijk de wiel erin krijgen?

een drd voorvork heeft neem ik aan ook 15mm asgaten voor het as toch?
Zoals joram zegt ja, 15mm lagers erin.

Uiteraard heb ik niet alleen de vork maar ook de as en de rem, en tussenbussen, en drd teller aandrijving...
Gebruikersavatar
nielstheto
Pro tuner
Berichten: 1330
Lid geworden op: zo 08 apr 2012, 18:04
Vervoersmiddel: Derbi SENDA R X-Treme '02(sold)
Locatie: ergens in gelderland

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door nielstheto »

aahh oke kijk aan
Afbeelding
Project Senda R X-Treme '02 (DnC)
Plaats reactie