Het 'afstel' topic

Ben je je Derbi aan het opvoeren maar wil het niet lukken? Stel dan hier je vragen.
qongon
Schakelrijder
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 19:29
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 85
Derbi r Xtreme 2002
Locatie: in de buurt van: Oss,cuijk,nijmegen

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door qongon »

hallo iedereen ik krijg de rieju van mijn maat maar niet afgestelt
setup
athena racing 50 cc 1 zuiger veer
giannelli conti
16mm
originele lucht filter
bougie ngk 9

ik heb al sproeier maten
90 tm 110 geporbeerd en bij 98 liept hij goed en toen ik hem af liet koelen en daarnaar weer starte deed hij het weer niet
het probleem is dat hij zeg maar bij een bepaald toerental 6000-8000 blijft hangen alleen bij 110 verzoop die hem
bougie heb ik al verschillende geprobeerd
en ander membraam

dus mijn vraag is wat is hier mis ?
gprrijder
Pro tuner
Berichten: 701
Lid geworden op: do 03 jan 2013, 21:37
Vervoersmiddel: derbi gpr racing 2009
Cagiva mito evo 125
Derbi drd racing
Derbi senda sm xtreme
Derbi Senda 2003 (SOLD)
Aixam 400 luxe
solex 3800
Kawasaki KDX 125 A
spartamet (sold)
de fiets!!!
Locatie: lelystad

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door gprrijder »

qongon schreef:hallo iedereen ik krijg de rieju van mijn maat maar niet afgestelt
setup
athena racing 50 cc 1 zuiger veer
giannelli conti
16mm
originele lucht filter
bougie ngk 9

ik heb al sproeier maten
90 tm 110 geporbeerd en bij 98 liept hij goed en toen ik hem af liet koelen en daarnaar weer starte deed hij het weer niet
het probleem is dat hij zeg maar bij een bepaald toerental 6000-8000 blijft hangen alleen bij 110 verzoop die hem
bougie heb ik al verschillende geprobeerd
en ander membraam

dus mijn vraag is wat is hier mis ?
Bij valse lucht blijft hij ook in toeren hangen :think:
GARAGE OPRUIMING http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=61&t=14356" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Munty_Kush
Schakelrijder
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 19:45
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 2009

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Munty_Kush »

Hallo , Ik heb een derbi senda van 2009 en is helemaal ontgrensd op luchtbox na.
rijd een 70km/u met twv 13/53 , en er zit een sproeier 80 in.
eerlijk gezegt vind ik dat hij met carbu begrenzer erin beter rijd dan eruit. Hij had meer power met de begrenzer erin.
Ik heb al wat rond gezocht op het internet en zou het kunnen dat sproeier 80 te groot is voor standaart blok met uitlaat/carbu ontgrenst ? ik ben een beginner en zou graag eens horen wat jullie ervan denken.
Alvast bedankt !
MikeR
Pro tuner
Berichten: 768
Lid geworden op: ma 22 jul 2013, 13:28
Vervoersmiddel: XRace SM 07
DRD Limited 07 Pata Negra project
Locatie: Barneveld

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door MikeR »

Gewoon je bougiekleur checken, en als je de carb begrenzer eruit haalt moet je hem wel weer even afstellen.
Gestopt met Zandstralen :haai:

Afbeelding
Munty_Kush
Schakelrijder
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 19:45
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 2009

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Munty_Kush »

dit heb ik inderdaad ook gelezen op het forum . Met carbu begrenzer sproeier 70 reed hij goed , zonder carbu begrenzer 80 en gaf dit bougie resultaat. Kan jij toevallig even zeggen of deze te arm of te rijk is ? Alvast bedankt om zo rap te reageren !
Afbeelding

Afbeelding
gprrijder
Pro tuner
Berichten: 701
Lid geworden op: do 03 jan 2013, 21:37
Vervoersmiddel: derbi gpr racing 2009
Cagiva mito evo 125
Derbi drd racing
Derbi senda sm xtreme
Derbi Senda 2003 (SOLD)
Aixam 400 luxe
solex 3800
Kawasaki KDX 125 A
spartamet (sold)
de fiets!!!
Locatie: lelystad

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door gprrijder »

MikeR schreef:Gewoon je bougiekleur checken, en als je de carb begrenzer eruit haalt moet je hem wel weer even afstellen.
ik weet niet of je gelijk heb kan best maar toen ik die begrenzing eruit haalde heb ik niks aan afstelling gedaan en deed het prima :happy:
GARAGE OPRUIMING http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=61&t=14356" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Boeki
Pro tuner
Berichten: 4484
Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
Locatie: Rotterdam/Woudenberg

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Boeki »

gprrijder schreef:
qongon schreef:hallo iedereen ik krijg de rieju van mijn maat maar niet afgestelt
setup
athena racing 50 cc 1 zuiger veer
giannelli conti
16mm
originele lucht filter
bougie ngk 9

ik heb al sproeier maten
90 tm 110 geporbeerd en bij 98 liept hij goed en toen ik hem af liet koelen en daarnaar weer starte deed hij het weer niet
het probleem is dat hij zeg maar bij een bepaald toerental <a href="tel:6000-8000">6000-8000</a> blijft hangen alleen bij 110 verzoop die hem
bougie heb ik al verschillende geprobeerd
en ander membraam

dus mijn vraag is wat is hier mis ?
Bij valse lucht blijft hij ook in toeren hangen :think:
Of te weinig brandstof.
Open the Throttle and Smile
Munty_Kush
Schakelrijder
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 19:45
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 2009

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Munty_Kush »

gprrijder schreef:
MikeR schreef:Gewoon je bougiekleur checken, en als je de carb begrenzer eruit haalt moet je hem wel weer even afstellen.
ik weet niet of je gelijk heb kan best maar toen ik die begrenzing eruit haalde heb ik niks aan afstelling gedaan en deed het prima :happy:
raar :p , toen ik mijn begrenzer eruit haalde zonder aftestellen haalde hij maar 20km/u xd
en reed helemaal niet goed
MikeR
Pro tuner
Berichten: 768
Lid geworden op: ma 22 jul 2013, 13:28
Vervoersmiddel: XRace SM 07
DRD Limited 07 Pata Negra project
Locatie: Barneveld

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door MikeR »

Ik kan het niet heel goed zien maar lijkt me te rijk? :think:
Gestopt met Zandstralen :haai:

Afbeelding
Munty_Kush
Schakelrijder
Berichten: 165
Lid geworden op: zo 14 okt 2012, 19:45
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 2009

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Munty_Kush »

MikeR schreef:Ik kan het niet heel goed zien maar lijkt me te rijk? :think:
Ja ik denk het ook , maar ik zette het even op het forum voor zeker te zijn :P
Bedankt om te reageren ! :thumbup:
bulldogpower
Tuner
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 25 dec 2013, 08:01
Vervoersmiddel: Mercedes c klasse derbi gpr nude vespa sprint iget 2018 grigio titanium edition
Locatie: meerkerk

Re: Het 'afstel' topic derbi sproeier

Ongelezen bericht door bulldogpower »

hoi ik ben wat aan het proberen en testen , met derbi gpr, maar hij houd in alle versnellingen vresselijk in, en begint in elke versnelling rond de 8k in te houden bwoaapp heb geprobeerd met sproeiers van 190 170 164,148,130 met 130 trekt hij hem wel door maar dan krijgt hij te weinig bougie wit uitgeslagen en 148 ook 160 begint hij weer in te houden tot aan 190 toe
ride with pride
gprrijder
Pro tuner
Berichten: 701
Lid geworden op: do 03 jan 2013, 21:37
Vervoersmiddel: derbi gpr racing 2009
Cagiva mito evo 125
Derbi drd racing
Derbi senda sm xtreme
Derbi Senda 2003 (SOLD)
Aixam 400 luxe
solex 3800
Kawasaki KDX 125 A
spartamet (sold)
de fiets!!!
Locatie: lelystad

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door gprrijder »

henridehaas schreef:hoi ik ben wat aan het proberen en testen , met derbi gpr, maar hij houd in alle versnellingen vresselijk in, en begint in elke versnelling rond de 8k in te houden bwoaapp heb geprobeerd met sproeiers van 190 170 164,148,130 met 130 trekt hij hem wel door maar dan krijgt hij te weinig bougie wit uitgeslagen en 148 ook 160 begint hij weer in te houden tot aan 190 toe

tering 190? wat voor setup heb je dan wel niet ? :emo:
GARAGE OPRUIMING http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=61&t=14356" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
bulldogpower
Tuner
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 25 dec 2013, 08:01
Vervoersmiddel: Mercedes c klasse derbi gpr nude vespa sprint iget 2018 grigio titanium edition
Locatie: meerkerk

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door bulldogpower »

Gewoon.snel setje 80+
ride with pride
Gebruikersavatar
kristof
Pro tuner
Berichten: 749
Lid geworden op: za 14 jul 2012, 20:02
Vervoersmiddel: derbi senda sdr 2002
Locatie: bornem, belgie

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door kristof »

bougiekleur is maar een indicatie, maakt geen reet uit als hij goed loopt met de juiste sproeier en de bougie ziet wit
maar jij verspringt met bijna 10 maten :palm:
JeroenvR schreef:
Ronnie1997 schreef:heb wel Tune R luchtfilter te koop :D
Zitten daar ook gaten in? :dry:
bulldogpower
Tuner
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 25 dec 2013, 08:01
Vervoersmiddel: Mercedes c klasse derbi gpr nude vespa sprint iget 2018 grigio titanium edition
Locatie: meerkerk

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door bulldogpower »

Ja klopt en nog houd hij in
ride with pride
Gebruikersavatar
ramonl
Pro tuner
Berichten: 546
Lid geworden op: do 25 jul 2013, 23:17
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD SM Racing 2009
CPI Supermotard
Locatie: ijsselstein

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door ramonl »

je moet niet met 10 maten verspringen, doet hij tenminste iets met 130? ga dan sproeier 132-134-136 tot 140 proberen of andersom. probeer dit nou maar henri, dan werkt het misschien wel...
ramonl schreef:
WiebevZ schreef:gewoon lekker luisteren wat je zelf mooi vind. :haai:
dan zullen we maar niet naar jou luisteren :haai:
bulldogpower
Tuner
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 25 dec 2013, 08:01
Vervoersmiddel: Mercedes c klasse derbi gpr nude vespa sprint iget 2018 grigio titanium edition
Locatie: meerkerk

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door bulldogpower »

Oké Thanks. Zal eerst setje sproeier s bestellen :thumbup:
ride with pride
Joram
Pro tuner
Berichten: 3671
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)
Locatie: Almelo

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door Joram »

Altijd afbouwen en niet opbouwen....

Groot erin doen dat ie verzuipt en dan steeds stapje voor stapje kleiner.
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
bulldogpower
Tuner
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 25 dec 2013, 08:01
Vervoersmiddel: Mercedes c klasse derbi gpr nude vespa sprint iget 2018 grigio titanium edition
Locatie: meerkerk

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door bulldogpower »

Oké dankjewel joram, ik ga ermee. Aan de slag! en ik neem aan telkens. 2 maatjes kleiner
ride with pride
Gebruikersavatar
ramonl
Pro tuner
Berichten: 546
Lid geworden op: do 25 jul 2013, 23:17
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD SM Racing 2009
CPI Supermotard
Locatie: ijsselstein

Re: Het 'afstel' topic

Ongelezen bericht door ramonl »

ja gaat inderdaad per twee maten.
ramonl schreef:
WiebevZ schreef:gewoon lekker luisteren wat je zelf mooi vind. :haai:
dan zullen we maar niet naar jou luisteren :haai:
Plaats reactie