Het ''algemene'' kleine vragen topic

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
bulldogpower
Tuner
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 25 dec 2013, 08:01
Vervoersmiddel: Mercedes c klasse derbi gpr nude vespa sprint iget 2018 grigio titanium edition
Locatie: meerkerk

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door bulldogpower »

Is er iemand uit de buurt van Gorinchem. Die weet waar je je deebi kan testen op de testbank.? Wil eens weten hoeveel. Pk mijn derbi afgeeft..
ride with pride
Mclaren
Tuner
Berichten: 492
Lid geworden op: ma 22 apr 2013, 15:31
Vervoersmiddel: Fiat 500L (origineel model)
Alfa Romeo 156
DRD Pro

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Mclaren »

Ik zou zeggen rij naar het politiebureau. Nee maar even serieus, google is je beste vriend.
bulldogpower
Tuner
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 25 dec 2013, 08:01
Vervoersmiddel: Mercedes c klasse derbi gpr nude vespa sprint iget 2018 grigio titanium edition
Locatie: meerkerk

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door bulldogpower »

Had ik al gedaan. Maar werd er niet echt mee geholpen
ride with pride
JoostvanK
Beginnende tuner
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 26 aug 2013, 22:28
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme sm '05

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door JoostvanK »

DerbiSendaWouter schreef:Ik reed net naar het tankstation ( 2 km in totaal qua afstand ) en toen ik thuis kwam zag ik dat mn kvs bijgevuld moest worden. Ik het reservoir openen, toen zat er wit schuim met belletjes op m'n koelvloeistof ? Alsof het net gekookt had, weet niet of dit normaal is maar lijkt me niet ? Vooral niet op zo'n relatief klein stukje ?
-Systeem goed ontlucht?
-Lekke koppakking?
Als je een lekke koppakking hebt trek je namelijk lucht in je koelsysteem en je uitlaatgassen gaan er voor een klein deel via je koelsysteem eruit. Dat kan verklaren dat je kvs warm wordt en er belletjes op zitten omdat er teveel druk in je reservoir ontstaat.
bulldogpower
Tuner
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 25 dec 2013, 08:01
Vervoersmiddel: Mercedes c klasse derbi gpr nude vespa sprint iget 2018 grigio titanium edition
Locatie: meerkerk

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door bulldogpower »

Dat koelvloeistof. Systeem. Is kloten. Bij mij is het net of de druk te hoog word want bij radiator. Aansluiting. Lekt hij als ik hard heb gereden. Op de originele. Sluiting. Dat hoort ook niet. Deed hij bij originele. Setup ook niet en nu weer wel
ride with pride
Roelah
Tuner
Berichten: 320
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 23:29
Vervoersmiddel: Derbi senda X-Race '07 (sold)
Derbi senda drd pro 2005 (sold)
Yamaha yzf 250 2009 (sold)
Honda ft500 '83
Locatie: Heeze

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Roelah »

Mijn kvs systeem bouwde ook druk op, totdat een slang eraf schoot, kwam door lekke koppakking. Er wordt dan iedere slag een deel van het gas in de koeling gedrukt. Dus haal je cilinderkop er maar eerst eens af
Gebruikersavatar
DerbiSendaWouter
Pro tuner
Berichten: 853
Lid geworden op: za 18 mei 2013, 22:44
Vervoersmiddel: Derbi Evo Limited Edition
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door DerbiSendaWouter »

Heb m'n systeem ontlucht, maar zat geen lucht in :happy:
Zal dus wel een andere reden gehad hebben.
Always Strive And Prosper
Roelah
Tuner
Berichten: 320
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 23:29
Vervoersmiddel: Derbi senda X-Race '07 (sold)
Derbi senda drd pro 2005 (sold)
Yamaha yzf 250 2009 (sold)
Honda ft500 '83
Locatie: Heeze

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Roelah »

DerbiSendaWouter schreef:Heb m'n systeem ontlucht, maar zat geen lucht in :happy:
Zal dus wel een andere reden gehad hebben.
Roelah schreef:Mijn kvs systeem bouwde ook druk op, totdat een slang eraf schoot, kwam door lekke koppakking. Er wordt dan iedere slag een deel van het gas in de koeling gedrukt. Dus haal je cilinderkop er maar eerst eens af
Check je koppakking
Gebruikersavatar
DerbiSendaWouter
Pro tuner
Berichten: 853
Lid geworden op: za 18 mei 2013, 22:44
Vervoersmiddel: Derbi Evo Limited Edition
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door DerbiSendaWouter »

Brommer rijdt perfect en heeft geen mankementen zoals witte rook etc, waarom zou de koppakking dan lek zijn ?
Always Strive And Prosper
bulldogpower
Tuner
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 25 dec 2013, 08:01
Vervoersmiddel: Mercedes c klasse derbi gpr nude vespa sprint iget 2018 grigio titanium edition
Locatie: meerkerk

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door bulldogpower »

Zou het niet kunne. Dat een heftige setup meer druk opboud dan een tamme of is dat niet mogelijk
ride with pride
HardWithStyle
Pro tuner
Berichten: 550
Lid geworden op: wo 12 sep 2012, 15:51
Vervoersmiddel: Skyteam Dax (Sold)
MotorHispania RYZ Pro SM (Sold)
Derbi Senda DRD 2010
Locatie: Vlissingen / Woudenberg

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door HardWithStyle »

Jawel, maar dat is vrij logisch lijkt me.
bulldogpower
Tuner
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 25 dec 2013, 08:01
Vervoersmiddel: Mercedes c klasse derbi gpr nude vespa sprint iget 2018 grigio titanium edition
Locatie: meerkerk

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door bulldogpower »

Ik ga mijn aansluitingen. Vervangen.voor slangklemmen. Van de fixet.
ride with pride
Rikvo
Schakelrijder
Berichten: 170
Lid geworden op: do 27 feb 2014, 21:35
Vervoersmiddel: derbi senda sm x race

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Rikvo »

hallo,

bij een los blok heb ik de koppelingsplaten vervangen (nog geen motorolie ingedaan) en de cilinder eraf gehaald, maar als ik nu de kruk as rond wil draaien gaat dat best zwaar als hij bij het onderste dode punt komt en als hij boven aan is dan gaat het weer makkelijker weet iemand hoe dit kan komen??

BVD.
Rik
Roelah
Tuner
Berichten: 320
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 23:29
Vervoersmiddel: Derbi senda X-Race '07 (sold)
Derbi senda drd pro 2005 (sold)
Yamaha yzf 250 2009 (sold)
Honda ft500 '83
Locatie: Heeze

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Roelah »

bulldogpower schreef:Ik ga mijn aansluitingen. Vervangen.voor slangklemmen. Van de fixet.
Ik wil me nergens mee bemoeien maar jou keuze gaat eerst uit naar iets wat geld kost in plaats van even 4 moertje losdraaien :blink:
bulldogpower
Tuner
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 25 dec 2013, 08:01
Vervoersmiddel: Mercedes c klasse derbi gpr nude vespa sprint iget 2018 grigio titanium edition
Locatie: meerkerk

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door bulldogpower »

Ik doe niks meer ik ga mijn derbi verkopen. En.ga lekker scooter.rijden (snorscooter)
ride with pride
Roelah
Tuner
Berichten: 320
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 23:29
Vervoersmiddel: Derbi senda X-Race '07 (sold)
Derbi senda drd pro 2005 (sold)
Yamaha yzf 250 2009 (sold)
Honda ft500 '83
Locatie: Heeze

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Roelah »

Vario nicht :box:
bulldogpower
Tuner
Berichten: 466
Lid geworden op: wo 25 dec 2013, 08:01
Vervoersmiddel: Mercedes c klasse derbi gpr nude vespa sprint iget 2018 grigio titanium edition
Locatie: meerkerk

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door bulldogpower »

Je meisje
ride with pride
Roelah
Tuner
Berichten: 320
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 23:29
Vervoersmiddel: Derbi senda X-Race '07 (sold)
Derbi senda drd pro 2005 (sold)
Yamaha yzf 250 2009 (sold)
Honda ft500 '83
Locatie: Heeze

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Roelah »

Die rijdt inderdaad op mijn derbi en niet op een scooter maar we zullen maar stoppen met deze nutteloze discussie en weer ontopic gaan praten
JoostvanK
Beginnende tuner
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 26 aug 2013, 22:28
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme sm '05

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door JoostvanK »

Ik wil dit blok kopen maar zoals jullie op de foto's zien is het draad vernaggeld aan de koppelingszijde:

Afbeelding
Afbeelding

Nog voor de duidelijkheid hier kunnen de boutjes dus niet in:

Afbeelding

Nu is mijn vraag dus:
Zijn de overige punten voldoende om het koppelingsdeksel goed vast te kunnen zetten?
Oplossing om het weer te fixen zie ik niet zo snel. Mischien iemand?

Ik kan dit blok trouwens goedkoop krijgen en er zit een 5-plaats koppeling in met een RHQ krukas dus ik zou dit blok graag willen hebben voor opt circuit en dergelijke.
Joram
Pro tuner
Berichten: 3671
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)
Locatie: Almelo

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Joram »

bulldogpower schreef:Zou het niet kunne. Dat een heftige setup meer druk opboud dan een tamme of is dat niet mogelijk
HardWithStyle schreef:Jawel, maar dat is vrij logisch lijkt me.
Ik had geen problemen, als je systeem schoon is krijg je geen overdruk in je systeem dat de boel gaat lekken.
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
Plaats reactie