Ik wou een paar dagen geleden de Pro Race eens uittesten. Ik haal de supermoto eraf, de flens van de supermoto in de pro race (pastte toch redelijk goed) alles losjes vastgezet en gestart. Hij draaide maar zoals verwacht zat de flens bij de cilinder niet vast genoeg, ik de rakiak ( weet de nederlandse naam niet;;) en vastgezet. Ik opnieuw starten: schoot even aan en viel toen uit, samen met een schurend geluid. Ik dacht meteen dat ik de uitlaat te vast had gezet: ik hem losgezet en rustig gekickt waarbij het schurende geluid minder werd maar niet ophield. Ik baalde hier natuurlijk super hard van, cilindertje had net 50km gedraait..
Foto's:
Nu twijfel ik alleen of ik de bout er dus te ver in heb gedraaid of dat er een zandkorreltje ofzo is ingekomen..
Maar ja, goed is hij zowiezo niet meer..
Toen begon ik eens na te denken en rond te zoeken op marktplaats: waarom neem ik niet gewoon een metrakit Pro Race 70 cilinder? Ik zag deze voor niet al te veel geld op marktplaats en zo goed als nieuw. Ja deze dus maar gekocht, mocht de airsal nog te redden zijn heb ik een reserve cilinder
Nog beter nieuws is dat ik de Supermoto nu helemaal niet meer nodig heb, en ik ben ook niet van plan om nog veel te investeren (binnekort husqvarna 125/ ktm exc 125) in de brommer, als hij rijd dan laat ik hem zo. De supermoto wordt nu dus opgeknapt om dan voor een mooi prijsje, ofja zeg maar mooi bedrag, verkocht te worden
en de pro race:
Wanneer ik de Pro Race cilinder heb zullen de updates wel komen, en dan hopen dat hij goed rijdt, en vooral goed blijft rijden!
En laat vooral jullie mening horen over de cilinder, of hij misschien nog iets wat te redden valt? Zuiger is niks aan te zien.