Het ''algemene'' kleine vragen topic

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Bougie zal niet snel breken van Derbi/NGK.
Gewoon je pa laten los halen met bougie dop/ringsleutel.

Kvs in je uitlaat kan duiden op lekke koppakking en slecht lopen.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Gooncy
Pro tuner
Berichten: 1264
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Gooncy »

Nee had hem gewassen, is per ongeluk wat water ingekomen. KVS is nog op max.

Ik zo nog de bougie porberen los te halen, ik had al gezegd tegen mn pa ja doe maar handvast.
Hij zei dat die nog verder kon, veels strak nu.

Maar bedankt kerels!
DRD EDITION
Gooncy
Pro tuner
Berichten: 1264
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Gooncy »

Oké nog ff snel een vraagje xD

Wou net ff mn uitlaat eraf halen allen die boutjes zijn helemaal verroest, heb al een inbus gebogen :lol:
Ook is net mn handvat bijna gebroken, maar goed wil die absoluut niet doldraaien dus is het verstandig om met een fohn de uitlaat warm te maken zodat al t water verdampt? Kan dit gewoon?
DRD EDITION
EZ_R
Pro tuner
Berichten: 607
Lid geworden op: vr 11 sep 2015, 22:05
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme 2003
Locatie: Almere

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door EZ_R »

Probeer eens wat kruipolie, dan moet je ze zo los krijgen. :happy:
Met een fohn je uitlaat verwarmen en water verdampen ben je wel effe bezig, water heeft een grote soortelijke warmte...
DROP A GEAR AND DISSAPEAR
Gooncy
Pro tuner
Berichten: 1264
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Gooncy »

Al geprobeerd EZ_R

En ja daar kwam ik snel genoeg achter xD

3 Sec lopen was die al warmer geworden dan 2 minuten met de fohn erop :lol:
DRD EDITION
kevrie
Pro tuner
Berichten: 971
Lid geworden op: ma 08 jul 2013, 12:35
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race SM 2007 (verkocht)
Derbi senda drd '04 OT (Verkocht)
Kawasaki KDX 125 '92 (verkocht)
Peugeot fox (wheeliemachine) (Verkocht)
Sparta Happy snor (verkocht)
Suzuki DR 125 SM 2010 (verkocht)
Yamaha XT600 43F (1984)
TM Racing 300 '06
Locatie: wolvega

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door kevrie »

tip voor de boutjes: Zet er een griptang op, zo strak mogelijk! Dan inbusje in de bout als dit nog iets grip heeft, anders kan je dit achterwegen laten. Nu draai je beide zodat je veel meer kracht kwijt kan op het oppervlak. Werkt dit nog niet, dan kan je altijd nog een moertje op het boutje lassen (Vast tikken).

Als je pijp vol water zit kan ik enigsinds begrijpen dat ie beroerd loopt. Je hele tegendruk word erdoor verneukt. Dat betekent dus dat ie waarschijnlijk veel te rijk loopt nu.
D25 schreef:WAJ AJ U CRYING :emo:
Gooncy
Pro tuner
Berichten: 1264
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Gooncy »

Ik had uiteindelijk mn demper + tailpipe eraf gehaald, dat lukt wel, daar kwam een hele plas water uit :D

Daarna zonder tailpipe en demper gestart en even ermee rond gereden zodat al het water er makkelijk uit kon
DRD EDITION
EZ_R
Pro tuner
Berichten: 607
Lid geworden op: vr 11 sep 2015, 22:05
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme 2003
Locatie: Almere

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door EZ_R »

Moet je je ketting opnieuw spannen als je een tandwiel kleiner gaat?
DROP A GEAR AND DISSAPEAR
Coen_O
Tuner
Berichten: 344
Lid geworden op: zo 14 jun 2015, 16:08
Vervoersmiddel: Beta RR 50 Track 2016
Derbi Senda SM DRD Racing 2015
Derbi DRD Racing 2010 [verkocht]

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Coen_O »

Ja
EZ_R
Pro tuner
Berichten: 607
Lid geworden op: vr 11 sep 2015, 22:05
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme 2003
Locatie: Almere

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door EZ_R »

Hoe krijgen jullie zo'n ding eigenlijk op een krat? Zie me in alle mogelijkheden al op me bek gaan. :emo:
DROP A GEAR AND DISSAPEAR
kevrie
Pro tuner
Berichten: 971
Lid geworden op: ma 08 jul 2013, 12:35
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race SM 2007 (verkocht)
Derbi senda drd '04 OT (Verkocht)
Kawasaki KDX 125 '92 (verkocht)
Peugeot fox (wheeliemachine) (Verkocht)
Sparta Happy snor (verkocht)
Suzuki DR 125 SM 2010 (verkocht)
Yamaha XT600 43F (1984)
TM Racing 300 '06
Locatie: wolvega

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door kevrie »

Bij de achterbrug pakken met je borst half leunend op de buddy. Zo kan ik ook de 600cc van me pa van de grond af krijgen :emo:
D25 schreef:WAJ AJ U CRYING :emo:
Mika
Schakelrijder
Berichten: 131
Lid geworden op: ma 31 aug 2015, 22:55
Vervoersmiddel: Derbi limited 2008

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Mika »

Til mijn sx altijd op aan het subframe, maar bij een derbi zitten dan de kappen in de weg.
EZ_R
Pro tuner
Berichten: 607
Lid geworden op: vr 11 sep 2015, 22:05
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme 2003
Locatie: Almere

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door EZ_R »

Heb besloten em te spannen zonder bok maar [img]d[/img]an weet ik dit voor als ik het een keer nodig heb, bedankt. :happy:

Zit nu alleen dat men borgplaatje de ketting raakt en hierdoor steeds 'schokt', het vorige tandwiel (12) had geen borst, maar moet ik er dan toch eentje met? Gaat om een ot blok en nieuw tandwiel is 11 tands.

Edit; het schroefdraad komt eigenlijk helemaal niet overeen met het borgplaatje... Hij past alleen als ik het borgplaatje niet een kwartslag draai om m vast te zetten. Het tandwiel heeft ook maar 2 gaten... Verkeerde ontvangen?

Ik heb deze; https://www.josdijkman.nl/voortandwiel- ... iel%252011& bestelt, maar zó een ontvangen;
http://s1050.photobucket.com/user/jweet ... 5.jpg.html

edit2; ik geloof dat het een verkeerde is, het plaatje komt ook niet overeen.
DROP A GEAR AND DISSAPEAR
plankjegass8
Banden plakker
Berichten: 14
Lid geworden op: do 21 jan 2016, 15:24
Vervoersmiddel: derbi senda x-race 07
puch maxi
tomos a3
yahama fs1
honda mt5
pitbike 125

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door plankjegass8 »

Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

@EZ_R dat zou moeten passen. Wel het goede borgplaatje?
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
EZ_R
Pro tuner
Berichten: 607
Lid geworden op: vr 11 sep 2015, 22:05
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme 2003
Locatie: Almere

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door EZ_R »

derbi-ftw schreef:@EZ_R dat zou moeten passen. Wel het goede borgplaatje?
Ik heb ondertussen een honda borgplaatje besteld. Was me door josdijkman beloofd dat deze wél zou passen bij een tandwiel met 2 schroefdraden, maar helaas. Ze sturen me een nieuw tandwiel op.

Edit; 2minuten na schrijven 'm ontvangen :emo:
DROP A GEAR AND DISSAPEAR
Gooncy
Pro tuner
Berichten: 1264
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 16:22
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Gooncy »

Iemand tips om de as bouten los te krijgen? Wil me ketting ff spannen, maar die dingen zitten niet normaal vast en hij staat een beetje onstabiel op t kratje
DRD EDITION
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Ringsleutel + hamer + WD40
WD40 + luchtsleutel
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Gebruikersavatar
Derbi95
Pro tuner
Berichten: 531
Lid geworden op: za 20 aug 2011, 01:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda Drd Racing, Opel Corsa 1.2 16v
Locatie: Naaldwijk, Westland

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Derbi95 »

mijn remklauw zit vast, om precies te zijn het asje boven mijn duim
Afbeelding
iemand tips om dit los te krijgen?
inspuiten met wd_40 en los tikken heb ik al geprobeerd
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Waarom wil je deze los hebben?

Weet je waar dit asje voor dient?
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Plaats reactie