Het ''algemene'' kleine vragen topic

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Joram
Pro tuner
Berichten: 3671
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht)
Locatie: Almelo

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Joram »

Sommige willen blijkbaar moeilijk doen en gaan ontluchten als je met paar seconden vullen en direct luchtvrij kan hebben :emo:
spijker95 schreef:Heerlijk strak
:haai:
gprrijder
Pro tuner
Berichten: 701
Lid geworden op: do 03 jan 2013, 21:37
Vervoersmiddel: derbi gpr racing 2009
Cagiva mito evo 125
Derbi drd racing
Derbi senda sm xtreme
Derbi Senda 2003 (SOLD)
Aixam 400 luxe
solex 3800
Kawasaki KDX 125 A
spartamet (sold)
de fiets!!!
Locatie: lelystad

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door gprrijder »

Joram schreef:Sommige willen blijkbaar moeilijk doen en gaan ontluchten als je met paar seconden vullen en direct luchtvrij kan hebben :emo:
IK vind mijn manier beter dan slangen los halen 2/3 keer in slang knijpen en je bent klaar kun je wel zeggen moeilijk doen maar dat vind ik nou niet echt moeilijk doen ofzo :eerie:
GARAGE OPRUIMING http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=61&t=14356" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
MikeR
Pro tuner
Berichten: 768
Lid geworden op: ma 22 jul 2013, 13:28
Vervoersmiddel: XRace SM 07
DRD Limited 07 Pata Negra project
Locatie: Barneveld

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door MikeR »

Er komt een soort van ratelend/schurend geluid uit mijn versnellingsbak, het geluid is niet heel erg hard maar het lijkt me niet heel erg goed? Blokolie is al vervangen maar dit heeft niets geholpen, zou het een lager kunnen zijn o.i.d. ?
Gestopt met Zandstralen :haai:

Afbeelding
Gebruikersavatar
DerbiSendaWouter
Pro tuner
Berichten: 853
Lid geworden op: za 18 mei 2013, 22:44
Vervoersmiddel: Derbi Evo Limited Edition
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door DerbiSendaWouter »

Zouden je krukaslagers kunnen zijn. Als die flink versleten zijn klinkt het net als een koffiemolen :emo: .
Always Strive And Prosper
MikeR
Pro tuner
Berichten: 768
Lid geworden op: ma 22 jul 2013, 13:28
Vervoersmiddel: XRace SM 07
DRD Limited 07 Pata Negra project
Locatie: Barneveld

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door MikeR »

Zou die het geluid dan niet al moeten maken bij stationair draaien en/of gasgeven?
Gestopt met Zandstralen :haai:

Afbeelding
Gebruikersavatar
DerbiSendaWouter
Pro tuner
Berichten: 853
Lid geworden op: za 18 mei 2013, 22:44
Vervoersmiddel: Derbi Evo Limited Edition
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door DerbiSendaWouter »

Ja, dat zou wel moeten. Maar dat staat niet in je beschrijving, dus ging ik ervan uit dat het tijdens het rijden/stationair lopen was.
Wanneer hoor je het geluid dan ?
Always Strive And Prosper
MikeR
Pro tuner
Berichten: 768
Lid geworden op: ma 22 jul 2013, 13:28
Vervoersmiddel: XRace SM 07
DRD Limited 07 Pata Negra project
Locatie: Barneveld

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door MikeR »

Ooh sorry dan was ik dat vergeten erbij te zetten! Ik hoor het geluid alleen als ik rijd, het is vooral duidelijk hoorbaar wanneer ik op het blok rem. :think:
Gestopt met Zandstralen :haai:

Afbeelding
kreidler
Beginnende Derbi fan
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 18 sep 2013, 21:42
Vervoersmiddel: kreidler rs

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door kreidler »

Slappe ketting?
MikeR
Pro tuner
Berichten: 768
Lid geworden op: ma 22 jul 2013, 13:28
Vervoersmiddel: XRace SM 07
DRD Limited 07 Pata Negra project
Locatie: Barneveld

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door MikeR »

Die staat gewoon goed strak met genoeg speling, daar zal het niet aan liggen denk ik :think:
Gestopt met Zandstralen :haai:

Afbeelding
Gebruikersavatar
pizzabezorger
Pro tuner
Berichten: 664
Lid geworden op: di 03 sep 2013, 17:51
Vervoersmiddel: Yamaha Neos
Derbi Sdr 03
Derbi Gp1 Racing
Derbi senda X-treme 05
Derbi Drd limited 08
Piaggio zip snor
Ktm exc 250
Derbi drd racing 07
Gilera Runner 172CC full malossi (motorkenteken)
Derbi DRD Racing 08 (project)
Locatie: Wahed raceauto

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door pizzabezorger »

Is een imitatiestuur van bijvoorbeeld bromfietsshop sterk genoeg zonder tussenstukje?
Afbeelding
gprrijder
Pro tuner
Berichten: 701
Lid geworden op: do 03 jan 2013, 21:37
Vervoersmiddel: derbi gpr racing 2009
Cagiva mito evo 125
Derbi drd racing
Derbi senda sm xtreme
Derbi Senda 2003 (SOLD)
Aixam 400 luxe
solex 3800
Kawasaki KDX 125 A
spartamet (sold)
de fiets!!!
Locatie: lelystad

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door gprrijder »

pizzabezorger schreef:Is een imitatiestuur van bijvoorbeeld bromfietsshop sterk genoeg zonder tussenstukje?
ik heb weleens zo een stuur bij een brommer gekregen ik vind 10x niks lak is kut en niet echt stevig ofzo :emo:
GARAGE OPRUIMING http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=61&t=14356" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Laurens_035
Schakelrijder
Berichten: 177
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 17:32
Vervoersmiddel: Derbi senda drd racing 2011 (Verkocht)
Derbi senda drd xtreme 2015
Tomos luxe
Drankfiets
Locatie: Soest
Contacteer:

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Laurens_035 »

hoi
kheb een drd racing uit 2011 alleen hij blijft niet goed stationair lopen, dus hij houdt zich niet op toeren? ik snap dat het normaal is als ie koud is maar ook als ik hem warm rijd blijft hetzelfde.. iemand een idee om het op te lossen?
http://Www.youtube.com/bytoysoldier" onclick="window.open(this.href);return false;
MikeR
Pro tuner
Berichten: 768
Lid geworden op: ma 22 jul 2013, 13:28
Vervoersmiddel: XRace SM 07
DRD Limited 07 Pata Negra project
Locatie: Barneveld

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door MikeR »

stationairschroef indraaien.
Gestopt met Zandstralen :haai:

Afbeelding
Laurens_035
Schakelrijder
Berichten: 177
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 17:32
Vervoersmiddel: Derbi senda drd racing 2011 (Verkocht)
Derbi senda drd xtreme 2015
Tomos luxe
Drankfiets
Locatie: Soest
Contacteer:

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Laurens_035 »

MikeR schreef:stationairschroef indraaien.
zit in je carb toch?
http://Www.youtube.com/bytoysoldier" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Ja dat is een boutje met een veer eromheen, deze kan je indraaien met je hand of een kruiskop schroevendraaier.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
MikeR
Pro tuner
Berichten: 768
Lid geworden op: ma 22 jul 2013, 13:28
Vervoersmiddel: XRace SM 07
DRD Limited 07 Pata Negra project
Locatie: Barneveld

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door MikeR »

Ja zit redelijk in het midden en bij mij is het degene met de kruiskop.
Gestopt met Zandstralen :haai:

Afbeelding
Laurens_035
Schakelrijder
Berichten: 177
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 17:32
Vervoersmiddel: Derbi senda drd racing 2011 (Verkocht)
Derbi senda drd xtreme 2015
Tomos luxe
Drankfiets
Locatie: Soest
Contacteer:

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Laurens_035 »

derbi-ftw schreef:Ja dat is een boutje met een veer eromheen, deze kan je indraaien met je hand of een kruiskop schroevendraaier.
MikeR schreef:Ja zit redelijk in het midden en bij mij is het degene met de kruiskop.
oke gwn met de klok mee? want dat had ik al geprobeerd maar het klinkt alsof die meer toeren gaat maken dan als ik gas geef en hij loopt nu zo lekker rustig :P
http://Www.youtube.com/bytoysoldier" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Ummmmm hij loopt nu mooi stationair?
En als je gas geeft gaat die toeren maken???? :o ????????
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Laurens_035
Schakelrijder
Berichten: 177
Lid geworden op: di 25 mar 2014, 17:32
Vervoersmiddel: Derbi senda drd racing 2011 (Verkocht)
Derbi senda drd xtreme 2015
Tomos luxe
Drankfiets
Locatie: Soest
Contacteer:

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door Laurens_035 »

derbi-ftw schreef:Ummmmm hij loopt nu mooi stationair?
En als je gas geeft gaat die toeren maken???? :o ????????
hahaha :P nee hij valt uit als ik niks doe ook als die warm is en als ik gas geef ja dan maakt ie toeren zoals elke brommert
http://Www.youtube.com/bytoysoldier" onclick="window.open(this.href);return false;
mototje
Tuner
Berichten: 311
Lid geworden op: zo 06 okt 2013, 10:40
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Extreme special edition
Locatie: rijssen

Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic

Ongelezen bericht door mototje »

als je hem iets indraait zal die stationair meer toeren maken, en dus niet uitvallen.
Plaats reactie